Autobazar Arho recenze vozidel Autobazar ARHO


Alfa Romeo 147 1,6 T.S. 5D

Vloženo: 13.02.2012 Změna: 19.11.2012 14:43 Diskuze: 0

Alfa Romeo to s útokem na pozice nejkvalitnějších automobilů konkurence myslí vážně a po úspěšném uvedení základní třídveřové varianty modelu 147 se nyní již prodává i praktičtější pětidveřová verze. Podobně jako u modelu 156 jsou kliky u zadních dveří opticky ukryty tak, aby při letmém pohledu na 147 5D vznikal dojem , že jde o třídveřový "sporťák". Cena za dvoje dveře navíc je přesně 20.000 Kč, což není tak moc a odpovídá to navýšení praktičnosti vozu . V minulém testu třídveřové varianty jsem vám dosti podrobně popsal tento vůz, takže dnes se budu soustředit jen na dvě hlavní změny.

Nabídka podobných vozů

V nabídce našeho autobazaru se auto této značky nenachází.
Prosíme kontaktujte prodejce.

Tou první je samozřejmě onen vyšší počet dveří a druhou je motor s vyšším výkonem. Do stočtyřicetsedmičky se totiž dodávají dvě výkonové varianty motoru s objemem 1,6 l. Slabší variantu s nejvyšším výkonem 77 kW/5600 ot/min a točivým momentem 140 Nm/4200 ot/min jsme testovali minule. Tentokrát byla Alfa osazena výkonnějším motorem, který má navíc proměnné časování ventilů a dosahuje max. výkonu 88 kW při 6200 otáčkách a točivého momentu 146 Nm při 4200 otáčkách za minutu. Zrychlení z klidu na 100 km se díky zlepšeným parametrům motoru zkrátilo z 11,3 s na 10,6 s a maximální rychlost stoupla o 10 km/h na 195 km/h. V praxi, při běžné jízdě , je rozdíl mezi těmito motory velmi malý a pouze v nejvyšších otáčkách dovoluje silnější verze točit o 500 otáček více, což někdo ocení a jinému bohatě postačí o 30 tisíc levnější 77 kW verze. Navíc, jak jsem psal v minulém testu i slabší verze vcelku překvapila svou ochotou k tahu ve středních otáčkách i slušným výkonem v otáčkách nejvyšších. U slabší verze jsou nejvyšší otáčky v 6.500 ot/min u silnější 7.000 ot/min. Jadrný zvuk motoru je také velmi podobný u obou verzí, ale u silnější verze kupodivu zmizel v minulém testu kritizovaný - poměrně nepříjemný "dunivý" zvuk ve středních otáčkách (3000-3800 ot/min). Spotřeba by dle papírových předpokladů měla být prakticky shodná. V praxi se spotřeba dosti lišila podle stylu jízdy. V městském provozu a při dravé jízdě mimo město se spotřeba dostala až na hodnotu 11 litrů na 100 km. Při běžné jízdě spotřeba klesá na 8 l/100 km. Do prodeje se nedávno dostal i moderní úsporný turbodiesel s přímým vstřikováním 1,9 JTD, ale mě se k tomuto sportovně laděnému vozu klapot dieselu jaksi nehodí...

Interiér

Měření rozměrů v interiéru ukázalo, že pětidveřová varianta má na zadních sedadlech o 70 mm více prostoru na šířku, takže se sem lépe směstnají i tři cestující. Pochvalu zaslouží sériová montáž tří tříbodových pásů a stejný počet opěrek hlav vzadu. Ostatní rozměry jsou shodné s třídveřovou verzí. Praktičnost dalších dveří asi nemusím zdůrazňovat. Výhodou u 147 5D je zakamuflování klik u okna, takže sportovní duch se nevytratil ani v této verzi. Dále jen krátce k ostatním kladům a záporům tohoto vozu. Mezi klady této Alfa jednoznačně patří jízdní vlastnosti a brzdy, kvalita použitých materiálů v interiéru, absence pazvuků v interiéru, prostornost, vzhledem k objemu výkonný motor, výtečně tvarovaná přední sedadla a samozřejmě design. Naopak horší místa tomto voze jsou: tužší řazení, špatně synchronizovaná zpátečka (při zařazení zpátečky po úplném zastavení, často dojde k "přepočítání" zubů v převodovce), menší zavazadlový prostor(jen 280 l) a poměrně vysoká cena.