Autobazar Arho recenze vozidel Autobazar ARHO


Alfa Romeo 156 1.9 JTD 16V - 2002

Vloženo: 13.02.2012 Změna: 19.11.2012 14:43 Diskuze: 0

Alfa Romeo 156 se v modelovém roce 2002 objevuje po mírném faceliftu, ale hlavně s novým dieslovým motorem 1,9 JTD 16V MultiJet, který dnes budeme testovat. Vozy značky Alfa Romeo vždy vynikaly svým působivým sportovním designem, ale už méně svojí sppolehlivostí a jízdními vlastnostmi. Musím však konstatovat, že do modelového roku 2002 se u 156-tky nezměnila jen vzhledová stránka, ale zapracovalo se i na technice.

Nabídka podobných vozů

V nabídce našeho autobazaru se auto této značky nenachází.
Prosíme kontaktujte prodejce.

Pojďme se ale nejdříve podívat na exteriér vozu. Modernizovaná příď nás upoutá typickou maskou chladiče ve tvaru trojúhelníku, která přechází až do nárazníku a společně s výraznými inovovanými světlomety vytváří velmi osobitý a až agresivně vyhlížející vzhled přední části vozu. Pohled z boku nám odhalí tvary klasického čtyřdveřového sedanu, i když díky zapuštěným zadním klikám by někdo mohl mít dojem, že vůz je jen dvoudvéřový. Tento trik dodává vozu ještě sportovnější ráz. Ten je dále podpořen šestnáctipalcovými koly z lehkých slitin a sportovním tvarem zpětných zrcátek. Záď vozu je opět designérskou lahůdkou. Sdružené koncové svítilny, které přecházejí až do víka kufru, jsou doplněny decentními prolisy a znakem automobilky uprostřed kufru. Pokud mám mluvit sám za sebe, pak design Alfy Romeo mě vždy chytne za srdce. Interiér je stejně jako exteriér laděn hodně sportovně. Zaujme především sportovní volant s výbornou ergonomií a velice neotřelá palubní deska. Té dominují dva kruhové budíky (rychloměr a otáčkoměr) a mezi nimi pak několik kontrolek. Další tři kruhové ukazatele jsou na středovém panelu a nad nimi je pak umístěn display palubního počítače. Všechny ovládací prvky jsou přehledně a omicky uspořádány v dosahu řidiče a manipulace s nimi je pohodlná. Pohodlná jsou i sportovní sedadla s výborným bočním vedením, které je vítané především při razantnějších průjezdech zatáčkami. U vozu střední třídy jakým model 156 je, najdeme v dnešní době už téměř kompletní možnou výbavu. Chybí pouze tempomat a kožené sedačky. Co se týká zavazadlového prostoru, tak ten je svojí velikostí 378 litrů spíše průměrný.

Motorizace

Největší zájem ovšem jistě vzbuzuje vznětový agregát pod kapotou alfy. Ještě donedávna věc téměř nemožná. Jedná se o vznětový přeplňovaný čtyřválec o objemu 1910 ccm3 a čtyřmi ventily na válec, který dává maximální výkon 103 kW při 4000 ot/min a hodnnota maximálního kroutícího momentu je 305 Nm při 2000 ot/min. Po nastartování nás nemine poměrně výrazný zvuk klapajícího dieslu, ale ten je záhy vykoupen vynikajícími jízdními vlastnostmi. Výrazný zátah má motor už od 1700 ot/min a ochotně se vytáčí až za hranici 4500 ot/min, kdy výkon částečně opadne. Motor se cítí nejlépe ve středním pásmu otáček, kdy je jízda s ním velice dynamická a při každém sešlápnutí plynového pedálu je cítit příjemná akcelerace. Společně s dobře odstupňovanou převodovkou, jejíchž šest převodových stupňů se řadí přesně a rychle v krátkých řadících drahách, je řízení skutečným potěšením. I od podvozku můžeme očekávat vždy jasné a nezáludné chování a naladění spíše na sportovní styl jízdy než na vyložený komfort. A na závěr hodnocení motoru ještě jedno výrazné plus a tím je spotřeba, která se v průměru pohybuje kolem 6,5 litru nafty na 100 km. Faceliftovaným modelem 156 se Alfa Romeo vrací i ve střední třídě mezi elitu a díky zlepšeným jízdním vlastnostem a kvalitě zpracování se opět stává nebezpečným soupěřem pro svoji konkurenci. Ale až čas ukáže jak je na tom se spolehlivostí a jestli je mezi potencionálními zákazníky dostatek těch, které 156-tka chytne za srdce.