Kategorie recenzí

Citroën Evasion 1994 – 2002

Vloženo: 15.02.2012 | Změna: 19.11.2012 14:51 | Diskuze: 0

Model Evasion je jen jedním ze čtyř sourozenců. Stejně jako automobily Peugeot 806, Fiat Ulysse a Lancia Zeta je totiž výsledkem společného vývoje koncernů PSA Peugeot Citroën a Fiat. Shodná technika znamená i stejné problémy. Čtyřčata včetně Citroënnu Evasion vyjela na silnici v roce 1994. Nejprve se pod kapotu dostaly pouze zážehové motory, vznětový přišel o rok později.

Nabídka podobných vozů

Citroën Jumper

Citroën Jumper

178.000 Kč
Citroën C5

Citroën C5

24.000 Kč
Citroën C5

Citroën C5

75.000 Kč

Dalším významným rokem je 1999. Tehdy totiž přišla na řadu modernizace a v rámci ní se objevil nový turbodiesel se vstřikováním systémem common rail, motor 2.0 HDI o výkonu 80 kW. Automobil se vyráběl do roku 2002. Pak byla jeho produkce ukončena. V rámci automobilky Citroën byl nahrazen modelem C8. Opět jde o vůz technicky shodný s dalšími automobily a to Peugeot 807, Fiat Ulysse a Lancia Phedra. Citroën Evasion bariérový test Euro NCAP nikdy neabsolvoval. Prošel jím ale jeho sourozenec Peugeot 806. Stalo se tak v roce 1999. Za ochranu posádky při nárazu tedy vybojoval tři hvězdičky z pěti možných. První co řidič v tomto MPV vnímá, je výborný výhled. Na druhou stranu slabé sloupky karoserie až nahánějí strach. V kombinaci s velkými prosklenými plochami pak napovídají cosi o tuhosti karoserie (zpočátku si připadáte jako ve výkladní skříni na kolech). Palubní deska je strohá a navíc bývá často zdrojem různých pazvuků.

Ocenit ale musíme pohodná sedadla a nadbytek prostoru. Vozidlo si dokáže poradit i s osmičlennou posádkou. Zavazadelník nabídne objem 340 litrů, po vyjmutí všech sedadel ve druhé a třetí řadě ale naroste až na neuvěřitelných 3300 litrů! Přístup do druhé řady sedadel je skvělý díky rozměrným posuvným dveřím . Ani do třetí řady se přes odklopenou sedačku nedostává vyloženě špatně. Jednotlivé sedáky lze vyjmout a automobil tak přeměnit na dvoumístnou dodávku (ve třetí řadě je třímístná lavice v kuse – jde ale snadno vyjmout). Z pohonných jednotek určitě náš autobazar nedoporučuje zážehové motory. Důvodem je především vyšší spotřeba spojená s velkým vozem. Někdy u benzinových agregátů praskají výfukové svody. Mezi turbodiesely je i přes jisté problémy jasný král agregát 2.0 HDI. Má dostatek výkonu a působí kultivovaně. Častěji se ale u něj můžete setkat s vadnými vstřikovači a trápí jej potíže s podtlakovým okruhem. Starší turbodiesely se nezřídka potýkají s prasklým těsněním pod hlavou, někdy praskne i samotná hlava. Navíc jsou zde mnohdy problémy s únikem oleje.

Časté závady

Mnoho vozidel má vůle na přední nápravě. Kromě jiného se objevují i v čepech řízení. Výjimkou nejsou ani opotřebované brzdy (mají kratší životnost) či kroucení brzdových kotoučů. Totéž platí pro korozi výfukového systému. Bývají problémy i se zassekáváním bočních posuvných dveří, známé jsou netěsnosti chladicí soustavy nebo různé drobné poruchy elektroniky.


Rychlá volba

Recenze vozidel

Volkswagen Golf 1.6 TDI
Stejně jako v případě vozu Škoda Octavia 1.6 TDI jde o volkswagenovský diesel

Honda Civic 2000-2005
Sedmá generace japonského bestselleru se stylizovaným H ve znaku se vyráběla

Toyota Auris 1,6 Valvematic
Původně mělo být na Aurisu vše zlato, ale Evropané se marketingem Toyoty

Audi A3 od 2003
Druhá generace Audi A3 je proti předchůdci komfortnější, nabídne hodnotnější

Recenze vozů »

Zajímavé odkazy

Partneři

Partner Suzuki Ters

Autobazar, autobazar Praha, ojetá auta, prodej aut, výkup aut, dovoz aut, leasing, pojištění. Náš autobazar si od svého vzniku v roce 1994 vybudoval širokou síť stálých zákazníků. Neustále zlepšujeme, doplňujeme a zkvalitňujeme naše služby abychom patřily mezi autobazary k nejlepším. Kvalitní ojeté vozy za skvělé ceny, zajímavé akční slevy, individuální přístup k zákazníkovi. Úklidové služby Praha

Úvodní stránka |  Prodej aut |  Výkup aut |  Kontakty |  Partneři | Administrace
Autobazar ARHO © 2012. Změna údajů vyhrazena.