Kategorie recenzí

Citroën Evasion 1994 – 2002

Vloženo: 15.02.2012 | Změna: 19.11.2012 14:51 | Diskuze: 0

Model Evasion je jen jedním ze čtyř sourozenců. Stejně jako automobily Peugeot 806, Fiat Ulysse a Lancia Zeta je totiž výsledkem společného vývoje koncernů PSA Peugeot Citroën a Fiat. Shodná technika znamená i stejné problémy. Čtyřčata včetně Citroënnu Evasion vyjela na silnici v roce 1994. Nejprve se pod kapotu dostaly pouze zážehové motory, vznětový přišel o rok později.

Nabídka podobných vozů

Dalším významným rokem je 1999. Tehdy totiž přišla na řadu modernizace a v rámci ní se objevil nový turbodiesel se vstřikováním systémem common rail, motor 2.0 HDI o výkonu 80 kW. Automobil se vyráběl do roku 2002. Pak byla jeho produkce ukončena. V rámci automobilky Citroën byl nahrazen modelem C8. Opět jde o vůz technicky shodný s dalšími automobily a to Peugeot 807, Fiat Ulysse a Lancia Phedra. Citroën Evasion bariérový test Euro NCAP nikdy neabsolvoval. Prošel jím ale jeho sourozenec Peugeot 806. Stalo se tak v roce 1999. Za ochranu posádky při nárazu tedy vybojoval tři hvězdičky z pěti možných. První co řidič v tomto MPV vnímá, je výborný výhled. Na druhou stranu slabé sloupky karoserie až nahánějí strach. V kombinaci s velkými prosklenými plochami pak napovídají cosi o tuhosti karoserie (zpočátku si připadáte jako ve výkladní skříni na kolech). Palubní deska je strohá a navíc bývá často zdrojem různých pazvuků.

Ocenit ale musíme pohodná sedadla a nadbytek prostoru. Vozidlo si dokáže poradit i s osmičlennou posádkou. Zavazadelník nabídne objem 340 litrů, po vyjmutí všech sedadel ve druhé a třetí řadě ale naroste až na neuvěřitelných 3300 litrů! Přístup do druhé řady sedadel je skvělý díky rozměrným posuvným dveřím . Ani do třetí řady se přes odklopenou sedačku nedostává vyloženě špatně. Jednotlivé sedáky lze vyjmout a automobil tak přeměnit na dvoumístnou dodávku (ve třetí řadě je třímístná lavice v kuse – jde ale snadno vyjmout). Z pohonných jednotek určitě náš autobazar nedoporučuje zážehové motory. Důvodem je především vyšší spotřeba spojená s velkým vozem. Někdy u benzinových agregátů praskají výfukové svody. Mezi turbodiesely je i přes jisté problémy jasný král agregát 2.0 HDI. Má dostatek výkonu a působí kultivovaně. Častěji se ale u něj můžete setkat s vadnými vstřikovači a trápí jej potíže s podtlakovým okruhem. Starší turbodiesely se nezřídka potýkají s prasklým těsněním pod hlavou, někdy praskne i samotná hlava. Navíc jsou zde mnohdy problémy s únikem oleje.

Časté závady

Mnoho vozidel má vůle na přední nápravě. Kromě jiného se objevují i v čepech řízení. Výjimkou nejsou ani opotřebované brzdy (mají kratší životnost) či kroucení brzdových kotoučů. Totéž platí pro korozi výfukového systému. Bývají problémy i se zassekáváním bočních posuvných dveří, známé jsou netěsnosti chladicí soustavy nebo různé drobné poruchy elektroniky.


Rychlá volba

Recenze vozidel

Hyundai Trajet 2000 – 2006
Korejské MPV Hyundai Trajet nepatří k nejrozšířenějším. Na trhu ojetin zaujme

Fiat Sedici 2,0 MultiJet 4x4 - 2008
Fiat představil model Sedici již v roce 2006, ale na český trh jej uvedl až v

Citroën C5 2000 – 2007
Model C5 představila francouzská automobilka Citroën v roce 2000. Prodej byl

Renault Kangoo 1.5 dCi - 2004
Kangoo se po pěti letech výroby v modelovém roce 2003 představilo v důkladně

Recenze vozů »

Zajímavé odkazy

Partneři

Partner Suzuki Ters

Autobazar, autobazar Praha, ojetá auta, prodej aut, výkup aut, dovoz aut, leasing, pojištění. Náš autobazar si od svého vzniku v roce 1994 vybudoval širokou síť stálých zákazníků. Neustále zlepšujeme, doplňujeme a zkvalitňujeme naše služby abychom patřily mezi autobazary k nejlepším. Kvalitní ojeté vozy za skvělé ceny, zajímavé akční slevy, individuální přístup k zákazníkovi.

Úvodní stránka |  Prodej aut |  Výkup aut |  Kontakty |  Partneři | Administrace
Autobazar ARHO © 2012. Změna údajů vyhrazena.