Autobazar Arho recenze vozidel Autobazar ARHO


Mitsubishi Colt od 2004

Vloženo: 19.02.2012 Změna: 19.11.2012 15:16 Diskuze: 0

Současné provedení Coltu vstoupilo na český trh v závěru roku 2004. Nejdříve jako pětidveřový hatchback, později přibyla třídveřová varianta. V roce 2005 přišla nabroušená verze s přeplňovaným motorem a o rok později verze kupé-kabrio s pevnou skládaací střechou. Design současné generace je bezesporu nápaditý. Karoserie je jednoprostorová a navozuje pocit, že Colt není pouze malým hatchbackem, ale že patří do skupiny menších MPV. Příď vozu působí dostatečně dynamicky. Zaujme ostrý tvar předních světlometů, rozsáhlé vstupy vzduchu v předním nárazníku a velký rozměr čelního skla. Při pohledu z boku si není možné nevšimnout velké výšky vozu.

Podobné vozy v nabídce autobazaru ARHO

Zdvojený přední „A sloupek“ signalizuje příslušnost k již zmíněné kategorii MPV. Záď vozu je u pětidveřové verze klasická, zadní sdružené svítilny jsou umístěny vertikálně. Třídvéřové provedení působí ještě dynamičtěji. Na svědomí to má strmá linie zadních bočních oken a odlišně tvarovaná záď s klasicky umístěnými světlomety. Stejně jako exteriér vozu, tak i jeho interiér působí mladistvým a sportovním dojmem. Přístrojová deska působí mohutným dojmem a je vyrobena z kvalitních, vesměs měkčených plastů s příjemnou povrchovou úpravou. Měřicí přístroje tvoří tři samostatné „tubusy“. Údaje z nich jsou dobře čitelné a přehledné. Velmi pohledný je tříramenný volant s výrazným logem výrobce v jeho středu. Na samém středové konzoly je digitální displej, který zobrazuje informace o čase a datu, aktuální spotřebě apod. Pod ním jsou dva kulaté výdechy topení/chlazení. Výrazně působí světle modrá manžeta řadicí páky a od ní se ve stejné barvě táhnoucí lišta k ovladačům ventilační soustavy. Sedadla Coltu jsou dostatečně dimenzovaná, nabízejí dobré boční vedení, ale jejich výplně by mohly být tužší.

Místa je ve voze vzhledem k jeho velikosti dostatečně. Sedadlo spolujezdce je možné u pětidvéřové varianty překlopit vpřed a získat tak plochu pro převoz velmi dlouhých předmětů. Zadní sedadla je možné podle potřeby posouvat (o 13 cm). Navíc si cestující vzadu mohou ještě nastavit i sklon zadních opěradel. Celé zadní dělené sedadlo je pak možné kompletně vyjmout. Na variabilitu prostoru pro cestující „doplatil“ zavazadlový prostor. Pokud jsou zadní sedadla posunuta zcela vzad, nabízí pouhých 220 l. Postupným posunováním sedadel vpřed jeho objem přirozeně roste – při maximálním posunu nabízí již velmi slušných 315 l. Přístup do zavazadelníku je díky vertikálně umístěným zadním lampám a nízké nákladové hraně velmi dobrý. Díky velmi dlouhému rozvoru jsou jízdní vlastnosti velmi jisté. Podvozek dostatečně tlumí nerovnosti a i při rychlejších průjezdech zatáčkami dobře drží zvolenou stopu. Rovněž řízení, podporované elektrickým posilovačem, je přesné a účinné. Brzdy odvádějí svoji práci na jedničku, mají velmi rychlý nástup a ani při opakovaném používání „nevadnou“. Slabinu představuje řazení, které je sice přesné, ale řadicí páka klade při řazení jednotlivých stupňů odpor. Její hlavice by navíc mohla být větší.

Motorizace

Mitsubishi Colt nabízí čtyři zážehové a jeden vznětový motor. Základní „jedna – jednička“ je tříválcová. Na svůj objem nabízí velmi dobrý výkon a dostatečnou porci točivého momentu. Pro běžnou jízdu je dostačující, při plném obsazení je třeba ji vícee vytáčet. Ve vyšších otáčkách o sobě již dává poměrně značně vědět rostoucím hlukem. Druhým ze čtveřice benzinových motorů je moderní čtyřválcová třináctistovka o nadprůměrném výkonu 70 kW (95 k). Vrchol nabídky tvoří motory o shodném objemu 1.5. Slabší verze je atmosférická a nabízí výkon 80 kW (109 k). Pověstnou třešničku na dortu představuje třídvéřové provedení Coltu, prodávané pod označením CZT. „Cé-zet-té“ má optický sportovní paket karoserie, snížený a přitvrzený podvozek, zesílená ramena přední nápravy a strmější řízení. Výhradně pod jeho kapotou pracuje přeplňovaná patnáctistovka, která nabízí výborných 110 kW výkonu. Zážehové motory se vyznačují kompaktní a lehkou konstrukcí a velmi dobrým průběhem točivého momentu, díky proměnnému časování sacích ventilů MIVEC. Tříválce využívají pomocný vyvažovací hřídel, který snižuje hlučnost motoru. Vznětová provedení pak ještě přidávají dvouhmotový setrvačník. Kdo touží tankovat do Coltu naftu, může zvolit vznětový tříválec o objemu 1.5, který se nabízí ve dvou výkonových provedení (50 kW nebo 70 kW). Obě varianty jsou přeplňované, s přímým vstřikováním Common – Rail. Jejich výrobu má na starosti automobilka Mercedes-Benz. Mitsubishi Colt je moderní vůz s velmi přitažlivým designem, komfortním a na svoji třídu nesmírně variabilním interiérem. Nabízí dobré jízdní a provozní vlastnosti. Kladem jsou progresivní pohonné jednotky, zápory hledejme v menším objemu zavazadlového prostoru a vyšších cenách lépe vybavených a motorizovaných verzí.