Autobazar Arho recenze vozidel
Rozumím
Používáním web autobazaru ARHO souhlasíte s tím, že k poskytování služeb, analýze návštěvnosti a cílení reklam používáme soubory cookie.

Autobazar Arho recenze vozidel Logo Autobazar ARHO


Opel Vectra (1995 - 2002)

Vloženo: 20.02.2012 Změna: 19.11.2012 15:20 Diskuze: 0

Opel Vectra B byl uveden na trh v roce 1995. Do prodeje se dostaly karosářské verze liftback a sedan. O rok později bylo uvedeno kombi pod označením Caravan. Rok 1998 přinesl sportovně pojatou verzi i500 s motorem 2.5 V6 o výkonu 143 kW a předevšíím facelift modelové řady. V roce 2000 se do vozu dostaly nové turbodiesely DTI. Po dalších dvou letech výroby se historie druhé generace Vectry uzavírá.

Na trh totiž byla uvedena Vectra C. Bariérovou zkoušku Euro NCAP absolvoval vůz dvakrát. Poprvé v roce 1997, kdy za ochranu posádky při nárazu dostal tři hvězdičky z pěti možných. Jedna mu však byla dodatečně škrtnuta. Druhý test se odehrál v roce 2001 a dopadl o něco lépe – automobil dostal tři hvězdičky a ty zůstaly zachovány. Interiér nabídne dostatek místa posádce, ale málo jej není ani pro zavazadla. Palubní deska s kšiltem po celé své šířce působí originálně, ne však moderně. Do vozu se montovala celá řada pohonných jednotek. Určitě nelze doporučit stařičký osmiventilový agregát o objemu 1,6 litru a výkonu 55 kW (používal se již u předchozí generace). Šestnáctiventilová šestnáctistovka disponující výkonem 74 kW představuje mnohem lepší volbu. Pozor ale na zvýšenou spotřebu oleje nebo jeho únik. Ještě více výkonu nabídne osmnáctistovka, která přitom stále pracuje s přijatelnou spotřebou. Pokud jde o diesely, zde představuje nejhorší volbu starý turbodiesel 1.7 TD/60 kW. Vyznačuje se nadměrnou hlučností a poruchovostí. Mnohem lepší jsou agregáty DTI, i když také nebývají zcela bez problémů. Ne každému bude vyhovovat poloha za volantem, jízdní vlastnosti vozu jsou průměrné. Řízení je přeposilované.

Časté závady

Mnoho vecter B má zvlněné brzdové kotouče, objevují se poruchy klimatizace, nedopisující displeje palubního počítače nebo úniky motorového a převodového oleje. Koroze výfuku není výjimkou. Velmi často se můžete setkat s vůlemi na přední nápravě. Občas lze narazit na opotřebená ložiska zadních kol. Pozor také na netěsnící vodní čerpadla .