Autobazar Arho recenze vozidel
Rozumím
Používáním web autobazaru ARHO souhlasíte s tím, že k poskytování služeb, analýze návštěvnosti a cílení reklam používáme soubory cookie.

Autobazar Arho recenze vozidel Logo Autobazar ARHO


Renault Mégane II 1,9 dCi - 2003

Vloženo: 22.02.2012 Změna: 19.11.2012 15:24 Diskuze: 0

Mégane II ve verzi hatchback zaujme především svými avantgardními tvary, které ale nenašly u každého pochopení. Extravagance hatchbacku je vytvářena zejména jeho originální zádí. Ta je také hlavním důvodem, zda se tento vůz líbí či nelíbí. Originálnoost dovnitř „zalomených pátých dveří je vykoupena i nepraktickým tvarem a menším objemem zavazadlového prostoru. Hatchback si tak jistě nezvolí ten, kdo potřebuje častěji převážet objemnější předměty. Pro tyto případy a pro ty jež tento automobil zaujal až na jeho avantgardní záď, jsou nyní připraveny verze sedan a kombi.

Mégane sedan se stejně jako například model Thalia vyrábí v turecké Burse. Na rozdíl od Thalie, která je Cliem s podivně „připlácnutým kufrem je však sedan Mégane II zcela svébytným modelem. Jeho záď navazuje zcela plynulými a elegantními liniemi na střední část vozu. Nahrazením avantgardního stylu zádi hatchbacku střídmějším zavazadelníkem vznikl moderně střižený sedan. Na své si tak přijdou i konzervativnější zákazníci. Kromě zdařilých linií na tom mají velkou zásluhu i do boků protažená zadní světla. Sedan se samozřejmě může proti hatchbacku pochlubit větším zavazadlovým prostorem (520 l), který patří mezi největší v dané kategorii (hatchback má objem 330 l). Přístupový otvor do zavazadlového prostoru je však příliš malý (například pro vložení větší krabice), což poněkud degraduje reálnou využitelnost jeho velkého objemu. Ke kladům ovšem můžeme přičíst možnost sklopení zadních sedadel. S delšími ale ne příliš rozměrnými předměty si tak sedan poradí . Prakticky založené řidiče bude nejvíce zajímat verze kombi, kterou Renault nazývá Grandtour. Design této verze považujeme také za velmi zdařilý a to obzvláště za to, že nepůsobí těžkopádným nebo nudným dojmem jak to u některých kombíků bývá. Elegantní linie doplňuje mírně svažující se linie oken, která navozuje pocit dynamičnosti a elegantní světla trojúhelníkového tvaru. U kombi je velmi důležitý zavazadlový prostor a tak jsme pro vaši lepší představu přichystali srovnání s u nás dobře známou Octavií kombi. Renault Mégane II ve verzi kombi má šířku mezi podběhy 1140 mm (Octavia 1000 mm), výšku k platu 500 mm (Octavia 550 mm), hloubku 820 mm (Octavia 880 mm) a hloubku po sklopení sedadel 1650 mm (Octavia 1680 mm). Z těchto rozměrů vyplývá, že zav. prostor kombi Mégane II je o výrazných 140 mm širší mezi podběhy, ale všechny ostatní rozměry jsou větší u Octavie kombi.

Při tomto srovnání také nemůžeme opomenout výraznou výhodu Méganu II kombi a to plochý zavazadelník bez nakládací hrany (výška nakládacího otvoru 790 mm, u Octavie kombi s nakládací hranou 860 mm nad zemí). Dobrý dojem mírně kazilo jen to, že opěradla zadních sedadel nebylo možné sklopit natolik, aby vznikla zcela rovná plocha. Vraťme se však ke srovnání rozdílů tří karosářských verzí Mégane II a nyní se podívejme na interiér. Ještě před vstupem do interiéru však musíme poznamenat, že nastupování do všech Mégane II nám občas znepříjemňovaly tuhé, jakoby drhnoucí kliky dveří. V interiéru se skrývá největší překvapení sedanu a kombi a to díky o 61 mm větším rozvoru (2686 mm), než jaký má hatchback (2625 mm). Díky většímu rozvoru u sedanu a kombi totiž u těchto verzí již neplatí to, co bylo často kritizováno u hatchbacku a to nedostatek místa pro nohy zadních cestujících. Také místo pro hlavu lze u sedanu a kombi hodnotit jako dostačující i pro osoby s výškou okolo 180 cm. V ostatních porovnávaných částech je interiér u všech tří verzí shodný. Přední sedadla mají přijatelnou tuhost, dobrý tvar i boční vedení. Palubní deska je vyrobena z měkkých plastů a její robustnost působí dojem bezpečnosti. Že se u Mégane II nejedná jen o dojem však potvrzují i výsledky v testech pasivní bezpečnosti Euro NCAP, kde Mégane II dosáhl nejvyšší ohodnocení pěti hvězdičkami. Mégane II je tak jeden z nejbezpečnějších automobilů současnosti. Středová konzole je jednoduchá a účelná. Přístrojový panel tvoří dva kruhové přístroje s mohutným stříbrným orámováním a informační displeje uprostřed. Velmi neobvyklé je u otáčkoměru nevyznačení červeného pole nejvyšších možných otáček, což budí dojem nesmyslné možnosti „vytočení turbodieselu až do 7.000 ot/min. Nezkušený řidič by pak mohl být překvapen poklesem výkonu již před pěti tisíci otáčkami. Zajímavá a velmi nezvyklá je páka ruční brzdy, která není podélná, ale kolmá. Její odjištění však šlo poměrně ztuha u všech námi testovaných verzí. Velmi praktická je řada odkládacích prostor, dokonce i v podlaze pod nohama řidiče a spolujezdce. Přihrádky se nachází i v loketních opěrkách ve dveřích a velmi prostorná schránka před spolujezdcem může být v případě vybavení vozu klimatizací také ochlazována.

Jízda s Meganem

Jízda s Mégane II je bezproblémová a chování vozu bezpečně předvídatelné. Jízdní vlastnosti i brzdy jsou výborné. Brzdy jsou vybaveny systémem automatického zapnutí výstražných blikačů v případě prudkého brzdění s aktivací ABS (po rozjezdu se výstražžné blikače samy vypnou). Velmi dobré je také chování vozu při přejezdu nerovností. Odhlučnění turbodieselu 1,9 dCi v interiéru je na velmi dobré úrovni a bez dunění v celém rozsahu provozních otáček. Motor navíc nabízí slušný výkon 88 kW (120 k) při 4000 ot/min a točivý moment 300 Nm při 2000 ot/min. Motor má výborný zátah odspodu a to již od 1300 ot/min, což není vůbec běžné – mnohé turbodiesely dobře táhnou až od 1800 otáček. S motorem je velmi dobře sladěna šestistupňová manuálně řazená převodovka, kdy jsou vedle lehkého a přesného řazení optimálně zvoleny poměry jednotlivých převodových stupňů. Mégane II tak může jet rychlostí 150 km/h na „pětku při 3200 a na „šestku pak při stejné rychlosti při pouhých 2500 otáčkách za minutu. Zrovna nejlepší stránkou Mégane II s tímto nejsilnějším z trojice nabízených turbodieselů však není spotřeba. V městském provozu si při našich testech řekl o 7,7 litru nafty na 100 km a mimo město o 5,9 litrů nafty na 100 km. Hlavním trumfem tohoto motoru tak není extrémně nízká spotřeba, ale kultivovanost chodu, výborné odhlučnění v interiéru a slušné výkonové parametry. Zajímavostí, která potěší při návštěvě čerpací stanice je jednoduché „bezvíčkové plnění nádrže (jen se plnící pistolí přetlačí záklopka). Které karosérie je tedy pro Megane II nejlepší? Náš autobazar by volil kombi, které využívá zvětšeného rozvoru pro cestující na zadních sedadlech a zároveň poskytuje výborně využitelný zavazadlový prostor. K těmto praktickým vlastnostem navíc doplňuje moderně střižený tvar karosérie kombi.