Autobazar Arho recenze vozidel Autobazar ARHO

Renault Scénic od 2003

Vloženo: 22.02.2012 Změna: 19.11.2012 15:24 Diskuze: 0

Renault Scénic druhé generace spatřil světlo světa nejprve v krátkém provedení a to v roce 2003. Prodloužená varianta Grand Scénic byla uvedena o rok později. Vůz moderního designu nepadne do oka každému. Ne jeden řidič mu totiž vytýká zejména hrbb na zádi. Ten může dělat problémy i kartáčovým myčkám. Nárazovou zkouškou nezávislé společnosti Euro NCAP prošel automobil v roce 2003.

Za ochranu posádky vybojoval pět z pěti možných hvězdiček a za ochranu dětí cestujících v autosedačce tři z pěti možných. Ohleduplnost k chodcům byla ohodnocena dvěma hvězdami ze čtyř, které lze v této disciplíně maximálně získat. Palubní deska scénicu zaujme netypicky umístěnou přístrojovou kapličkou. Ta není ani před řidičem, ani zcela uprostřed, ale někde na půl cesty . Díky tomu ji jsou většinou schopni akceptovat i odpůrci centrálně umístěných přístrojů. Ty jsou zde digitální a velmi dobře čitelné. Kladně hodnotíme i řadicí páku umístěnou na středovém panelu palubní desky – tedy blíž k ruce řidiče držící volant. Nabídka prostoru pro posádku je výborná. Potěší také velké množství odkládacích míst včetně přihrádek v podlaze či schránek v madlech dveří. Sedačky se vyznačují solidním komfortem. Zadní sedadla lze samostatně posouvat, nebo vyjmout, takže si v autě najde pohodlí každý. Zavazadelník základního modelu disponuje objemem 430 litrů. Jízdní vlastnosti má vůz dobré. Podvozek se vyznačuje komfortním nastavením, které dokáže vyžehlit nejednu nerovnost. Navíc je kvalitně odhlučněn, takže posádka není rušena. Vhodným motorem je turbodiesel, zejména patnáctistovka dCi platí za úspornou. Ale dle našeho soudu představuje lepší volbu silnější devatenáctistovka. Proti tomu dvoulitrový atmosférický i přeplňovaný agregát zrovna mezi spořílky nepatří.

Časté závady

Podle statistik patří druhá generace Renaultu Scénic mezi podprůměrně spolehlivé automobily. Vozu jsou často vytýkány závady vstřikovačů u turbodieselů, ale i závady elektroniky. Nepříjemné chvilky majitelům také připravil stávkující systém startováání pomocí čipové karty. Vznikají vůle v uložení přední nápravy a to jak v čepech, tak v silentblocích, známá je též nižší životnost ložisek kol. Častěji se můžete setkat i s poruchami alternátoru. Přesto náš autobazar tento vůz doporučuje pro jeho prostornost, bezpečnost a pohodlnost.