Autobazar Arho recenze vozidel
Rozumím
Používáním web autobazaru ARHO souhlasíte s tím, že k poskytování služeb, analýze návštěvnosti a cílení reklam používáme soubory cookie.

Autobazar Arho recenze vozidel Logo Autobazar ARHO


Renault Thalia 1999 – 2008

Vloženo: 22.02.2012 Změna: 19.11.2012 15:24 Diskuze: 0

V České republice rozšířil Renault Thalia nabídku malých vozidel v roce 2000. O dva roky později prošel faceliftem a pod jeho kapotu se nastěhoval velmi úsporný turbodiesel 1.5 dCi/48 kW. Do té doby se auto vyrábělo jen s benzinovou čtrnáctistovkou.. Drobnou úpravou prošel malý sedan ještě v roce 2006. Rok 2008 ale znamenal ukončení jeho výroby . V turecké továrně se totiž začala vyrábět Thalia druhé generace.

Bariérovým testem Euro NCAP Thalia nikdy neprošla. Můžeme však použít výsledky Renaultu Clio, z něhož vychází. Clio absolvovalo nárazovou zkoušku v roce 2000 a za ochranu posádky dostalo čtyři hvězdičky z pěti možných. Vzhledem k vnějším rozměrům vůz nabídne slušný vnitřní prostor. Pořád ale jde o malý automobil a tak nečekejte žádné zázraky. Třeba cestující na zadních sedadlech nebudou mít v oblasti kolen zrovna moc místa. Zavazadelník o objemu 510 litrů vypadá náramně dobře, počítejte ale s horším přístupem k věcem, které zapadnou hluboko až k sedadlům. Ta totiž nelze sklopit. Palubní desku tvoří tvrdé plasty se slabší povrchovou úpravou. Ne každému budou vyhovovat sedadla postrádající boční vedení těla. Thalia má jako další renaulty vynikající brzdy. Pochválit ale nemůžeme nepřesné řazení a ani řízení nepatří k nejlepším. Měkký podvozek zajistí solidní cestovní komfort. Stojí ale i za velkými náklony karoserie v zatáčkách. Jízdní vlastnosti vozu jsou jasně podprůměrem. Při vyhýbacím manévru opouští jízdní stopu příliš brzo. Všechny nabízené pohonné jednotky platí za úsporné. O turbodieselech to pak platí dvojnásob. Vznětové agregáty ale často trápí drahé vstřikovače systému common rail a oprava se potom vyšplhá do závratných výšin. Vhodnější pohonnou jednotku pro Thalii představuje benzinová čtrnáctistovka. Především silnější šestnáctiventilovou můžeme doporučit.

Časté závady

Kromě zmiňovaných vstřikovačů se nezřídka vyskytují zvlněné brzdové kotouče či vůle na přední nápravě. Motory mnohdy trápí únik oleje, běžný problém představuje odchlipování těsnění čelního skla.