Autobazar Arho recenze vozidel Autobazar ARHO


Škoda Roomster

Vloženo: 12.02.2012 Změna: 19.11.2012 14:38 Diskuze: 0

Malé MPV Škoda Roomster nabídne cestujícím vzadu opravdu hodně místa v oblasti kolen, na šířku je však užší. Trojice pasažérů na zadních sedadlech moc pohodlí nenajde. Roomster uvedla mladoboleslavská automobilka na trh v roce 2006. V polovině roku se do prodeje dostala i jeho užitková verze Praktik s nákladovým prostorem o objemu 1900 litrů.

Následně bylo představeno provedení Roomster Scout se vzhledem odvolávajícím se na populární vozy třídy SUV. Bariérovou zkouškou Euro NCAP prošel Roomster v roce 2006 a to rovnou dvakrát. Na poprvé se totiž přišlo na problém s kabely. Jejich porušením došlo k opožděné aktivaci airbagů. Automobilka vůz upravila a ten získal plný počet, tedy pět hvězdiček. Jde tedy o první pětihvězdičkovou škodovku.Úpravy byly aplikovány při výrobě další vozů, ale na dříve vyprodukované se žádná svolávací akce nekonala. Pro koupi proto můžeme doporučit jedině vozidla s výrobním číslem následujícím po VIN automobilu testovaného společností Euro NCAP. Měl VIN číslo TMBVCB5J875025783.

Interiér nabídne dostatek místa cestujícím vpředu a opravdu hodně prostoru pro nohy pasažérů na zadních sedadlech. Na šířku ale vůz zase až takový prostor nenabídne, což pocítí trojice cestujících vzadu v oblasti ramen. Dva lidé se zde však budou mít velmi dobře. Jednotlivé sedačky lze samostatně posouvat, případně vyjmout. Zavavadelník nabídne v závislosti na poloze sedadel objem 450 až 530 litrů. Díky rozměrným pátým dveřím je skvěle přístupný. Palubní deska vozu se liší podle výbavy. Základní z tvrdého plastu a bez uzavíratelné schránky před spolujezdcem rozhodně nikoho neoslní. Sedačky má Roomster pohodlné a totéž platí pro odpružení. Nerovnosti vůz tlumí velmi zdatně. Měkčí naladění podvozku si však vybírá daň v podobě větších náklonů karoserie v zatáčkách. Zvolenou jízdní stoupu však auto drží nad očekávání dobře.

Z pohonných jednotek nedoporučujeme základní tříválcovou dvanáctistovku (51 kW). Do kultivovanosti má daleko a temperament ji opouští, už když přistoupí do vozu třetí cestující. Navíc na dálnici spotřeba roste nečekaně rychle. Výhrady máme i k tříválcovým turbodieselům TDI o objemu 1,4 litru a výkonu 51 či 59 kW. Zvukový projev je otřesný a to zejména zvenku. Uvnitř vozu zní agregát o něco lépe. Vibrace pohonné jednotky jsou znatelně větší než by bylo ideální. Rozhodně lepší volbu představuje motor 1.9 TDI/77 kW.

Časté závady

Nezřídka se vyskytují vůle v táhlech stabilizátoru, setkat se můžete s vytlučenými čepy přední nápravy a korozí výfukového systému. Turbodiesely častěji trápí váhy vzduchu. Vznětové agregáty o výkonech 59 a 77 kW se dodávají i v provedení s filtreem pevných částic, s ním však mohou nastat potíže.