Autobazar Arho recenze vozidel Autobazar ARHO


Seat Ibiza 1993 – 2002

Vloženo: 22.02.2012 Změna: 19.11.2012 15:24 Diskuze: 0

Druhá generace Seatu Ibiza se dnes řadí mezi nejlevnější ojetiny. O dobře vybavené vozy ve slušném stavu je velký zájem. Přednosti: Nízké ceny ojetin,široká nabídka vozů ,solidní jízdní vlastnosti,úsporné a živé turbodiesely. Zápory: Nedostatečný vvýkon litrového motoru,vadnutí brzd vlivem přehřátí,těžké řízení bez posilovače,hlučnější motory ve vyšších otáčkách. Nástupce první generace dostal slovo v roce 1993. Tří a pětidveřový hatchback dostal hned na začátku výroby čtyři zážehové a dva vznětové motory.

Následující rok se nabídka pohonných jednotek ještě rozšířila. Kromě jiného přibyl i nejslabší litrový agregát o výkonu 33 kW. Na trh přišel také odvozený sedan Cordoba. V roce 1996 vyjela na silnice i Cordoba kupé. O rok později kombi Corbova Vario.Rok 1999 přinesl výraznou modernizaci modelové řady. Facelifovaná Ibiza vypadá dobře i dnes. Na trh přišla také sportovně laděná varianta Cupra s přeplňovaným dvacetiventilovým motorem 1.8 T/115 kW. Výroba druhé generace byla ukončena s příchodem třetí. Stalo se tak v roce 2002. Jak z výše uvedeného plyne, Ibiza a Cordoba stojí na stejné podvozkové platformě a využívají shodnou techniku. Problémy, které trápí Ibizu se tedy objevují také u Cordoby. Bariérový test Euro NCAP absolvoval Seat Ibiza v roce 2000. Za ochranu posádky při nárazu dostal tři hvězdičky z pěti možných, což je slabý výsledek. Palubní deska vozidel vyrobených před modernizací je na dnešní dobu znatelně zastaralá a ani použité plasty nepůsobí nejlépe. Mladší automobily jsou v tomto směru lepší. Sedadla nabídnou solidní pohodlí.

U třídveřového hatchbacku je třeba zmínit velmi slušný přístup k zadním sedačkám přes odklopené opěradlo předního sedadla. Vpředu najdete místa dostatek, vzadu je ho méně v oblasti kolen. Zavazadelník Seatu Ibiza disponuje objemem 270 litrů v základním uspořádání. Jen pro pořádek se sluší napsat, že Cordoba nabízí prostor pro náklad o objemu 455 litrů. Jestli některý motor opravdu nelze doporučit, tak je nejmenší v nabídce. Litrový agregát na vůz vůbec nestačí, je extrémně líný a pod kapotou Ibizi zkrátka nemá co pohledávat. Do ideálu má daleko i dvoulitr disponující výkonem 85 kW, který mnohdy trápí zvýšená spotřeba oleje. Ze zážehových pohonných jednotek představuje nejlepší volbu čtrnáctistovka o výkonu 44 kW. Je dostatečně živá a lze s ní jezdit s rozumnou spotřebou. Mezi vznětovými motory se zastavíme hned u nejslabšího v nabídce. Atmosférický diesel totiž výkony neuchvátí. Většinou s ním ale nejsou potíže. Lepší volbu ale představují velmi úsporné a živé jednotky 1.9 TDI. I agregát o výkonu 66 kW bude zcela vyhovující. Občas ale zazlobí váha vzduchu.

Časté závady

U Seatu Ibiza druhé generace se můžete nezřídka setkat s praskáním výfukového potrubí, které často také koroduje. Rez napadá i prahy a lemy zadních blatníků. Objevuje se vrzání spojkového pedálu a praskání spojkového lanka nebo uvolněné stěrače. PPozor si dejte na opotřebená ložiska kol či třecí segmenty brzdové soustavy (mají kratší životnost). Někdy zlobí i kontrolky na palubní desce. Výjimkou nejsou ani vůle na přední nápravě a to zejména u těžších vznětových motorizací.