Kategorie recenzí

Seat Toledo (1999-2004)

Vloženo: 22.02.2012 | Změna: 19.11.2012 15:25 | Diskuze: 0

Druhá generace Seatu Toledo přišla ve chvíli, kdy na trhu již byly všechny ostatní vozy nižší střední třídy koncernu VW. Volkswagen Golf/Bora, Audi A3, Škoda Octavia i Seaty Toledo a Leon patří k úspěšným vozům konce devadesátých let a všechny mají mnoho shodných dílů na podvozcích, karosériích a motorech. Evropu totiž zasáhla nová doba podvozkových platforem. Ve Wolfsburgu přiřknuli Seatu úlohu sportovní velkosériové značky koncernu VW, která má mít přístup k výkonnějším motorům než Škoda, ale současně má nabízet běžné automobily pro široké vrstvy.

Nabídka podobných vozů

Seat Ibiza

Seat Ibiza

99.000 Kč

Obchodní úspěch nového Toleda byl bohužel pro značku postižen příchodem italské krásky Alfy 156, která značku i koncern tak trochu zaskočila krásou designu i moderní vznětovou technikou motorů. Seat ale nakonec mířil o něco níže než Alfa. Na rozdíl od první generace Toleda, nabídl Seat klasický tříprostorový sedan, který měl pětisetlitrový základní zavazadlový prostor a jeho alternativou se krátce po zahájení výroby Toleda stal v roce 1999 model Leon se zkrácenou karosérií hatchback. Toledo se začalo vyrábět se šesti motory , z nichž některé znají také majitelé Octávií. Základem byl v roce 1999 motor 1.6 (74 kW, později i 16V verze 77 kW), nad ním figuroval maďarský čtyřválec 1.8 20V (92 kW) a vrcholem řady byl pětiválec 2.3 V5 (125 kW). V nabídce byly zpočátku dvě vznětové verze: 1.9 TDI (66 kW) a 1.9 TDI (81 kW). Nejlevnější Toledo stálo v roce 1999 v České republice 474.900,- Kč, nejdražší s motorem 1.9 TDI (81 kW) 598.900,- Kč. Zajímavou informací pro případné zájemce o Seat Toledo je původ vozu. Do léta roku 2001 totiž většina produkce Toled vznikala v belgickém závodě Volkswagenu a teprve od podzimu 2001 byla přesunuta výroba do mateřské automobilky ve španělském Martorellu. V Belgii vzniklo také podstatně menší množství Leonů. Jejich motorová nabídka byla širší, na spodním okraji se i u nás úspěšně prodával motor 1.4 16V (55 kW), v nabídce byly i další vznětové verze, ať již šlo o atmosférický motor 1.9 SDI (50 kW) nebo 1.9 TDI PD ve verzích 96 nebo dokonce 110 kW (ty se dostaly také do Toleda). S rostoucím věkem přibývalo sportovně založených verzí, které převážně vycházely z Leonů. Pod kapotou se tak objevil například koncernový šestiválec 2.8 V6 (150 kW), nebo přeplňované 1.8 20V T v různých verzích (132 – 165 kW). Leon také jako první Seat dostal pohon všech kol, využívající mezinápravovou spojku Haldex. Sportovní verze nesly různá označení, nejčastěji bylo v názvech slovo Cupra, Cupra R, nebo FR (jako Formula Racing).

Specifikace

Různé zdroje naopak chválí jízdní vlastnosti, přesné řízení, výbornou ovladatelnost (u sportovních verzí) a zejména pak velkoryse dimenzovanou brzdovou soustavu. Toledo, s vnějšími rozměry 4439 x 1742 x 1436 mm je o 74 mm kratší než Octavia, Leon měřří 4184 x 1742 x 1457 mm. S běžnými čtyřválcovými motory dosahuje pohotovostní hmotnost 1200 až 1350 kg, takže například základní motorizace Leonu 1.4 16V umožňuje vozu jen průměrnou dynamiku jízdy (zrychlení z 0 na 100 km/h za 14,3 s, nejvyšší rychlost 170 km/h), jenže tato motorizace byla v nabídce českého Seatu i za 350 tisíc korun. K nejdoporučovanějším motorizacím patří čtyřválce 1.6 (74 nebo 77 kW), vyhledávaným artiklem jsou vznětové motory 1.9 TDI prakticky ve všech výkonových verzích. Vzhledem k hmotnosti Toled/Leonů lze vskutku sportovní výkony očekávat až od silnějších verzí zážehových (132 kW a výše) nebo vznětových motorů (96 kW a výše). Seaty Toledo resp. Leon vyrobené po roce 1999 jsou zřejmě přelomovým modelem v historii Seatu co se kvality týče. Za šest let jejich produkce se u nich objevily závady, které řeší i majitelé Golfů, Octavií nebo Bor, takže obavy z volnomyšlenkářství při výrobě automobilů ve Španělsku jsou dnes již neopodstatněné. V Leonu nebo Toledu dnes navíc můžete zakoupit výkonný motor, který se do Octavií nikdy nemontoval. Běžného řidiče plně uspokojí zážehové motory 1.6, nebo populární, úsporné i když poněkud hlučnější turbodiesely 1.9 TDI.


Rychlá volba

Recenze vozidel

Volvo S60 2000-2009
V roce 2000 přišlo Volvo s novou řadou S60, která se měla utkat se zavedenými

Škoda Roomster
Malé MPV Škoda Roomster nabídne cestujícím vzadu opravdu hodně místa v oblasti

Renault Espace 2,2 dT - 1998
První generace Renaultu Espace se začala prodávat v roce 1984. Tímto povedeným

Alfa Romeo 147 1,6 T.S. 5D
Alfa Romeo to s útokem na pozice nejkvalitnějších automobilů konkurence myslí

Recenze vozů »

Zajímavé odkazy

Partneři

Partner Suzuki Ters

Autobazar, autobazar Praha, ojetá auta, prodej aut, výkup aut, dovoz aut, leasing, pojištění. Náš autobazar si od svého vzniku v roce 1994 vybudoval širokou síť stálých zákazníků. Neustále zlepšujeme, doplňujeme a zkvalitňujeme naše služby abychom patřily mezi autobazary k nejlepším. Kvalitní ojeté vozy za skvělé ceny, zajímavé akční slevy, individuální přístup k zákazníkovi.

Úvodní stránka |  Prodej aut |  Výkup aut |  Kontakty |  Partneři | Administrace
Autobazar ARHO © 2012. Změna údajů vyhrazena.