Autobazar Arho recenze vozidel Autobazar ARHO


Volkswagen Sharan 2.0 TDI

Vloženo: 23.02.2012 Změna: 19.11.2012 15:29 Diskuze: 0

Na obrázku vypadá Volkswagen Sharan menší a připomíná spíše takový trochu narostlý Golf. Ve skutečnosti je to ale pořádný kus auta. To zjistíte, až vlezete dovnitř, což je díky obřím dveřím snadné. Nastupování dozadu ulehčují boční posuvné dveře, jejjichž manipulace vyžaduje trochu cviku, ale brzy objevíte jejich kouzlo hlavně při nakládání větších předmětů (a dětí do sedačky) v úzkých mezerách. A že si úzkých parkovacích mezer jako řidič Sharanu užijete...

Popis vozu a jízda

Palubní deska, stejně jako zbytek auta, nevybočuje ze zvyklostí Volkswagenu. To znamená, že je přehledná, kvalitní a tak trochu nudná. Hlavní předností VW Sharan je hlavně variabilita interiéru. Trojice zadních sedadel lze různě posouvat, sklápět a vvyndavat, abyste vytvořili tu konfiguraci, která nejvíce odpovídá vašim potřebám. Sharan ukrývá ještě třetí řadu sedadel, kam se sice vmáčknou i dospělí, ale přežijí tu jen kratší trasu. Problém je, že pak už vám nezbyde moc místa na zavazadla – kufr má v sedmimístném uspořádání objem 300 litrů. Když zadní sedačky sklopíte, což jde mimořádně snadno a nezůstanou po nich žádné stopy či trčící nevzhledné plasty, máte k dispozici hned 885 litrů místa. A když ještě sklopíte sedadla ve druhé řadě, Volkswagen Sharan nabídne 2430 litrů prostoru, takže z něj můžete udělat na chvíli i dodávku. Bylo by zajímavé zjistit, kolik věcí z IKEA by se dalo takto odvézt, a pochybuji, že by některý ze soupeřů zvládl výrazně více. Tohle je skutečně ohromné auto a pokud jde o praktičnost, jeho krabicoidní tvary jsou jednoznačně výhodou. Na silnici vás Volkswagen Sharan nijak nepřekvapí jízdními vlastnostmi, ale spíše celkovou kultivovaností. Motor 2.0 TDI o výkonu 140 koní je znamenitě utlumen a při cestovní rychlosti neposílá do kabiny pazvuky nebo dunění. Rovněž podvozek nevydává hlasité rány a i na rozbité silnici se neozývá drnčení nebo klepání součástek. Sharan patří k těm nejlépe odhlučněným a nejkultivovanějším autům mezi MPV a leckteré sedany od konkurence by mu mohly závidět.

Asi vás nepřekvapí, že se auto v zatáčkách trochu naklání a přechází rychle do nedotáčivosti, že je řízení sice přesné, ale bez zpětné vazby, a že se za volantem budete bavit stejně náramně jako u vyhlášení ankety Auto roku. Jenže za volantem velkého MPV jde především o to, jak auto funguje. A tak postupem času rezignujete na hledání zábavy, smíříte se i s tím, že vám stabilizační systém neustále mluví do života jak nějaký snaživý europoslanec, a zjisíte, že k samotné funkci Sharanu jako auta nelze mít jakýchkoli výhrad. Zkrátka, na trhu najdete mnohem zábavnější nebo zajímavější auta, ale těžko některé z nich bude tak úplné a bezchybné. Otázkou zůstává, zda jste ochotni za tak dobře fungující auto zaplatit. Cena 765 700 korun za auto ve výbavě Trendline bez tempomatu, audio systému, navigace či vyhřívaných sedaček se může zdát jako trochu nadsazená. Za automatickou převodovku, která by k Sharanu seděla více než manuál, pak zaplatíte navíc 50 600 korun. Vyšší (a úplnější) výbava Highline pak vyžaduje vcelku masivní příplatek 112 100 korun. Takže chtějte silnější motor 2.0 TDI o výkonu 170 koní, automat, slušně vybavené auto a zaplatíte skoro 960 000 korun. Jako prostorný a praktický rodinný přepravník funguje Volkswagen Sharan náramně. Jen od něj nečekejte kdovíjakou zábavu za volantem, styl nebo charakter. Na to se musíte ptát u Fordu. Také musíte zvážit, zda vám cenovka Sharanu přijde jako adekvátní. Celkem ale nejde najít nic zásadního, co by se dalo kvalitně postavenému VW Sharan jako autu pro početnou rodinu vytknout.