Autobazar Arho recenze vozidel Autobazar ARHO


Audi A3 od 2003

Vloženo: 13.02.2012 Změna: 19.11.2012 14:45 Diskuze: 0

Druhá generace Audi A3 je proti předchůdci komfortnější, nabídne hodnotnější materiály v interiéru i vyspělejší jízdní vlastnosti. Verze s pohonem všech kol ale místo tradičního systému quattro používá mezinápravovou spojku Haldex. První generace Auddi A3 odešla do důchodu v roce 2003, kdy dostala slovo druhá řada. Ta se nejprve představila v provedení třídveřový hatchback. Počátkem následujícího roku rozšířila nabídku nová dvouspojková převodovka DSG. Objevila se také sportovněji střižená varianta S-Line s tvrdším podvozkem.

Podobné vozy v nabídce autobazaru ARHO

Nejdůležitější událost ale nastala na podzim, kdy byla uvedena verze kombi pod označením Sportback. V roce 2006 automobilka představila sportovně laděné Audi S3 s přeplňovaným agregátem 2.0 TFSI/195 kW. O rok později se představil kabriolet s plátěnou střechou a v roce 1998 bylo do výrobního programu zahrnuto provedení S3 Sportback. Stalo se tak současně s faceliftem, kterým prošla celá modelová řada A3. Bariérový test Euro NCAP absolvovala „á-trojka“ druhé generace v roce 2003. Technici přidělili automobilu za ochranu posádky při nárazu čtyři hvězdičky z pěti možných, bezpečnost dětí cestujících v autosedačkách byla hodnocena třemi hvězdami z maximálních pěti. Za ohleduplnost při střetu s chodcem si vůz připsal pouze jednu hvězdičku ze čtyř možných.​

Ojeté Audi A3 druhé řady pořídíte přibližně za cenu 185 000 korun (vozy z prvního roku produkce). Rozhodně nejde o vozidlo patřící mezi nejžádanější ojetiny. Přesto si většinou nehledá kupce dlouho. Důvodem je osvědčená koncernová technika a dobrá pověst automobilů značky Audi. Náš autobazar prodává tento model nejčastěji ženám. Dílenské zpracování můžeme bez nadsázky označit za příkladné. Použité materiály působí hodnotně a díky tomu je interiér útulný. Kladně hodnotíme také pohodlná sedadla. U třídveřových vozů ale pozor na jejich sklápění, ovládání totiž může být poškozeno. Hatchback převeze náklad o objemu 350 litrů. To se samozřejmě změní sklopením zadních sedadel, čímž naroste přepravní prostor až na 1080 litrů. Kombi nabídne v základním uspořádání zavazadelník o objemu 370 litrů. Zvětšit lze na 1100 litrů. Ovládání automobilu je opravdu příjemné. Ostatně to není u vozů této značky nic výjimečného. Plus představuje přesné řazení i řízení vybavené elektromechanickým posilovačem s proměnným účinkem. Podvozek dobře zvládá tlumit nerovnosti a současně zajistí slušné jízdní vlastnosti při ostřejší jízdě.

Motorizace

Základní pohonnou jednotku v době uvedení modelu na trh představovala osmiventilová šestnáctistovka o výkonu 75 kW. S autem má ale dost práce . Krátce po zahájení prodeje se objevil také agregát 1.6 FSI/85 kW. Odezva na sešlápnutí plynu u něj ale neení nejlepší a tak lze doporučit hledat mezi silnějšími zážehovými motory. Špatnou volbou není přeplňovaná čtrnáctistovka uvedená v roce 2008. Naopak nedoporučujeme agregát 1.8 TFSI/118 kW u něhož se lze setkat s prasklou hlavou či visícími ventily. Motor 1.2 TFSI/77 kW je na trhu příliš krátce a tak se o jeho spolehlivosti zatím můžeme jen dohadovat. Z hlediska výkonu a spotřeby jde však o velmi zajímavou pohonnou jednotku. U turbodieselů je to přesně opačně. Pohonná jednotka 1.9 TDI/77 kW je výrazně spolehlivější než dvoulitrové vznětové motory. Ty zejména z počátku výroby trápila řada poruch. Hlavně agregát 2.0 TDI/103 kW se takto zapsal do povědomí mnohých motoristů. Na hodnocení nových turbodieselů 1.6 TDI ještě nenastal správný čas. Stejně jako motor 1.2 TFSI jsou na trhu jen krátce. Zážehové motory: 1.2 TFSI/77 kW, 1.4 TFSI/92 kW. 1.6/75 kW, 1.6 FSI/85 kW, 1.8 TFSI/118 kW, 2.0 FSI/110 kW, 2.0 TFSI/147 kW, 2.0 TFSI/195 kW, 3.2 VR6/184 kW. Vznětové motory: 1.6 TDI/66 a 77 kW, 1.9 TDI/77 kW, 2.0 TDI/103 kW, 2.0 TDI/125 kW.