Citroën Evasion 1994 – 2002
    
      Vloženo: 15.02.2012
      Změna: 19.11.2012 14:51
      Diskuze: 0
      
    
       
    
    
    
    Model Evasion je jen jedním ze čtyř sourozenců. Stejně jako automobily Peugeot 806, Fiat Ulysse a Lancia Zeta je totiž výsledkem společného vývoje koncernů PSA Peugeot Citroën a Fiat. Shodná technika znamená i stejné problémy. Čtyřčata včetně Citroënnu Evasion vyjela na silnici v roce 1994. Nejprve se pod kapotu dostaly pouze zážehové motory, vznětový přišel o rok později. 
    
    Podobné vozy v nabídce autobazaru ARHO
    
     
 Dalším významným rokem je 1999. Tehdy totiž přišla na řadu modernizace a v rámci ní se objevil nový turbodiesel se vstřikováním systémem common rail, motor 2.0 HDI o výkonu 80 kW.  Automobil se  vyráběl do roku 2002. Pak byla jeho produkce ukončena. V rámci  automobilky Citroën byl nahrazen modelem C8. Opět jde o vůz technicky  shodný s dalšími automobily a to Peugeot 807, Fiat Ulysse a Lancia Phedra.  Citroën Evasion bariérový test Euro NCAP nikdy neabsolvoval. Prošel jím ale jeho sourozenec Peugeot 806.  Stalo se tak v roce 1999. Za ochranu posádky při nárazu tedy vybojoval  tři hvězdičky z pěti možných. První co řidič v tomto MPV vnímá, je  výborný výhled. Na druhou stranu slabé sloupky karoserie až nahánějí  strach. V kombinaci s velkými prosklenými plochami pak napovídají cosi o  tuhosti karoserie (zpočátku si připadáte jako ve výkladní skříni na  kolech).  Palubní deska je strohá a navíc bývá často zdrojem různých pazvuků.
Dalším významným rokem je 1999. Tehdy totiž přišla na řadu modernizace a v rámci ní se objevil nový turbodiesel se vstřikováním systémem common rail, motor 2.0 HDI o výkonu 80 kW.  Automobil se  vyráběl do roku 2002. Pak byla jeho produkce ukončena. V rámci  automobilky Citroën byl nahrazen modelem C8. Opět jde o vůz technicky  shodný s dalšími automobily a to Peugeot 807, Fiat Ulysse a Lancia Phedra.  Citroën Evasion bariérový test Euro NCAP nikdy neabsolvoval. Prošel jím ale jeho sourozenec Peugeot 806.  Stalo se tak v roce 1999. Za ochranu posádky při nárazu tedy vybojoval  tři hvězdičky z pěti možných. První co řidič v tomto MPV vnímá, je  výborný výhled. Na druhou stranu slabé sloupky karoserie až nahánějí  strach. V kombinaci s velkými prosklenými plochami pak napovídají cosi o  tuhosti karoserie (zpočátku si připadáte jako ve výkladní skříni na  kolech).  Palubní deska je strohá a navíc bývá často zdrojem různých pazvuků.
 Ocenit ale musíme pohodná sedadla a nadbytek prostoru. Vozidlo si dokáže  poradit i s osmičlennou posádkou. Zavazadelník nabídne objem 340 litrů, po  vyjmutí všech sedadel ve druhé a třetí řadě ale naroste až na  neuvěřitelných 3300 litrů!  Přístup do druhé řady sedadel je skvělý díky rozměrným posuvným dveřím . Ani do třetí řady se přes odklopenou sedačku nedostává vyloženě  špatně. Jednotlivé sedáky lze vyjmout a automobil tak přeměnit na dvoumístnou dodávku (ve třetí řadě je třímístná lavice v kuse – jde ale snadno vyjmout).  Z pohonných jednotek určitě náš autobazar nedoporučuje  zážehové motory. Důvodem je především vyšší spotřeba spojená s velkým  vozem. Někdy u benzinových agregátů praskají výfukové svody.  Mezi turbodiesely je i přes jisté problémy jasný král agregát 2.0 HDI.  Má dostatek výkonu a působí kultivovaně. Častěji se ale u něj můžete setkat s vadnými vstřikovači a trápí jej potíže s podtlakovým okruhem.  Starší turbodiesely se nezřídka potýkají s prasklým těsněním pod hlavou,  někdy praskne i samotná hlava. Navíc jsou zde mnohdy problémy s únikem  oleje.
Ocenit ale musíme pohodná sedadla a nadbytek prostoru. Vozidlo si dokáže  poradit i s osmičlennou posádkou. Zavazadelník nabídne objem 340 litrů, po  vyjmutí všech sedadel ve druhé a třetí řadě ale naroste až na  neuvěřitelných 3300 litrů!  Přístup do druhé řady sedadel je skvělý díky rozměrným posuvným dveřím . Ani do třetí řady se přes odklopenou sedačku nedostává vyloženě  špatně. Jednotlivé sedáky lze vyjmout a automobil tak přeměnit na dvoumístnou dodávku (ve třetí řadě je třímístná lavice v kuse – jde ale snadno vyjmout).  Z pohonných jednotek určitě náš autobazar nedoporučuje  zážehové motory. Důvodem je především vyšší spotřeba spojená s velkým  vozem. Někdy u benzinových agregátů praskají výfukové svody.  Mezi turbodiesely je i přes jisté problémy jasný král agregát 2.0 HDI.  Má dostatek výkonu a působí kultivovaně. Častěji se ale u něj můžete setkat s vadnými vstřikovači a trápí jej potíže s podtlakovým okruhem.  Starší turbodiesely se nezřídka potýkají s prasklým těsněním pod hlavou,  někdy praskne i samotná hlava. Navíc jsou zde mnohdy problémy s únikem  oleje.
Časté závady
 Mnoho vozidel má vůle na přední nápravě.  Kromě jiného se objevují i v čepech řízení. Výjimkou nejsou ani  opotřebované brzdy (mají kratší životnost) či kroucení brzdových kotoučů. Totéž platí pro  korozi výfukového systému.  Bývají problémy i se zassekáváním bočních posuvných dveří, známé jsou  netěsnosti chladicí soustavy nebo různé drobné poruchy elektroniky.
Mnoho vozidel má vůle na přední nápravě.  Kromě jiného se objevují i v čepech řízení. Výjimkou nejsou ani  opotřebované brzdy (mají kratší životnost) či kroucení brzdových kotoučů. Totéž platí pro  korozi výfukového systému.  Bývají problémy i se zassekáváním bočních posuvných dveří, známé jsou  netěsnosti chladicí soustavy nebo různé drobné poruchy elektroniky.