Autobazar Arho recenze vozidel

Autobazar Arho recenze vozidel Logo Autobazar ARHO


Fiat Stilo 1.6 16V - 2002

Vloženo: 15.02.2012 Změna: 19.11.2012 15:05 Diskuze: 0

Na začátku roku 2002 se na našem trhu objevuje novinka italské automobilky Fiat pod názvem Stilo, které nahrazuje dvojčata Bravo/Brava. Model Stilo už má shodné jméno jak pro třídveřovou tak pro pětidvéřovou verzi. Automobilka Fiat se rozhodla konečnně smést ze stolu nepříznivé ohlasy na kvalitu jejich produktů a modelem Stilo zahájit přímý boj s nejlepšími konkurenty v nižší střední třídě. Po designové stránce nemá nový model nic společného se svým předchůdcem.

Podobné vozy v nabídce autobazaru ARHO

Předním partiím dominují ostře řezané tvary moderních světlometů s čirou optikou a agresivní výraz vozu dotváří přední nárazník s třemi velkými otvory krytými mřížkou. Na masce chladiče se také objevil nový znak automobilky. Boční pohled na vůz zaujme vyváženými proporcemi třídveřového hatchbacku s ostře ukončenou zadní částí a výrazně klínovitým profilem. Zadním partiím dominují výrazné zadní svítilny opět s čirým překrytím. Třetí výklopné dveře jsou jakoby lehce utopeny mez zadními sloupy a světly a poskytují také místo pro výklenek RZ. Patrné je i celkové velmi kvalitní dílenské zpracování a přesné slícování všech dílů.

Interiér opět zaujme svoji kvalitou a zpracováním. Použité materiály a látky jsou o třídu výš než u konkurence z daného segmentu. Palubová deska je vyrobena z příjemně působícího pogumovaného plastu a tvoří jeden kompaktní masivní celek. Přístrojová deska se skládá ze dvou větších kulatých ukazatelů po stranách a dvou menších půlkruhových ukazatelů uprostřed. Navíc je samozřejmě doplněna displayem palubního počítače. Ostatní ovládače jsou umístěny na středové konzoly společně s rádiem a několik ovládacích prvků najdete i na pravé straně vedle volantu. Tříramenný volant skvěle padne do ruky díky silnějšímu věnci. Sedadla jsou spíše sportovnějšího typu, s výrazným bočním vedením, ale zároveň dostatečně pohodlná. Objem zavazadlového prostoru 305 litrů je spíše průměrem této třídy. Co ovšem průměr třídy vysoce převyšuje je velice bohatá základní výbava čítající šest airbagů, kompletní elektrickou výbavu, centrální zamykání na dálkové ovládání, alarm a imobilizér, ABS, ASR a mnohé další.

Motorizace

Motorizace v podobě zážehového šestnáctiventilového čtyřválce o objemu 1596 ccm3 je pro Stilo dostačující. Maximální výkon 76 kW při 5650 ot/min a nejvyšší točivý moment 145 Nm při 4000 ot/min naznačuje, že se Stilem nebude mít větší problémy jezdit i dost svižně. Jen je potřeba ho více točit, protože do 3500 ot/min moc ochotu k zátahu nemá. To se ale bohužel projeví na spotřebě, která se v průměru pohybuje okolo 8 litrů na 100 km. Malé zklamání zažijete při řazení. Poměrně dlouhé dráhy jednotlivých rychlostních stupňů se ne vždy zařadí na správné místo a jejich lepšímu umístění nepomůže ani dlouhá řadící páka. Zato jízdní vlastnosti si už pochvalu zaslouží. Zcela neutrální chování vozu a přiměřeně komfortně nastavený podvozek jsou prvotřídní. Poradí si i s většími nerovnostmi na vozovce a podélně vyjeté koleje také nejsou problém. Výborné jsou i brzdy s několika elektronickými systémy napomáhající bezchybnému fungování. Náš autobazar hodnotí tento vůz velice kladně, je poměrně kvalitní, má levné náhradní díly a pořizovací cena staršího vozu je velmi dobrá.