Autobazar Arho recenze vozidel Autobazar ARHO


Ford Mondeo od 2007

Vloženo: 16.02.2012 Změna: 19.11.2012 15:07 Diskuze: 0

Mondeo třetí generace se představilo v roce 2007 a to rovnou ve třech variantách – sedan, liftback a kombi. K zákazníkům vůz vyjel se čtveřicí zážehových a čtveřicí přeplňovaných vznětových pohonných jednotek. O rok později rozšířil nabídku nejsillnější turbodiesel 2.2 TDCi disponující výkonem 129 kW. Stejně jako několik dalších vznětových motorů v tomto voze pochází od automobilky Peugeot. V roce 2010 prošlo Mondeo drobným faceliftem. Rok 2011 přinesl obměnu pohonných jednotek. Asi největší změnou je montáž nových přeplňovaných zážehových motorů EcoBoost.

Nárazovou zkoušku Euro NCAP absolvoval automobil v roce 2007. Za ochranu posádky nasbíral všech pět hvězdiček a bezpečnost dětí cestujících v autosedačkách technici Euro NCAP ohodnotily čtyřmi hvězdami z pěti možných. V disciplíně Ohleduplnost při střetu s chodcem si automobil připsal dvě hvězdičky z maximálních čtyř. Nabídka mondeí rozhodně není strohá, vůz má na trhu ojetin početné zastoupení. Avšak pokud zatoužíte po zážehové motorizaci, nebude vaše situace nejlepší. Drtivá většina aut má totiž pod kapotou turbodiesel. Mnoho vozidel navíc pochází z firemních flotil, což znamená, že mají za sebou už pěknou porci kilometrů. Mondeo bylo vždy oblíbenou ojetinou, a proto nezřídka lákalo nepoctivé dovozce k nečistý praktikám. Proto pozor na přivezená vozidla ze zahraničí. Je zde velké riziko opravy po nehodě a také stočeného počítadla ujetých kilometrů. Vůz poslední generace pořídíte přibližně za ceny od 230 000 korun. Nejčastěji se setkáte s kombíky, které mají na trhu výraznou převahu. Liftbacků je citelně méně a sedan potkáte jen opravdu zřídka. U automobilů značky Ford obecně se v posledních letech kvalita dílenského zpracování citelně posunula nahoru. Slícování jednotlivých dílů je precizní a řada materiálů užitých v interiéru působí hodnotně. To však neplatí na plast užitý na středovém panelu mondeí s nižší výbavou. Vypadá totiž poměrně lacině. Minus představuje také menší odolnost čalounění a madlo předních dveří řidiče omezující přístup k ovladačům elektrického stahování oken. Na druhou stranu musíme ocenit pohodlné sedačky a i prostornost vozidla je velice dobrá. Tísnit se nebudete ani na zadních sedadlech.

Také pro zavazadla najdete hodně místa a to ve všech karosářských verzích. Největší zavazadelník má sedan. Objem 550 litrů potěší, ale už ne obtížný přístup přes malý průřez do zavazadelníku. To liftback je v tomto směru mnohem výhodnější a za objem 540 litrů se také nemusí stydět. Kombi přepraví náklad o objemu 549 litrů. Za volantem Fordu Mondeo jsme se cítili opravdu dobře. Auto těží z příjemného naladění podvozku, ale i velice zdařilého držení jízdní stopy v zatáčkách. Jen ty brzdy by měly být účinnější. To je problém tohoto modelu obecně. Vozidla s vyšším kilometrovým proběhem někdy nebrzdí, jak by měla. Důvodem je horší stav brzdového systému. Proto při výběru vozu věnujte kontrole funkce brzd dostatečnou pozornost. Do Mondea III se dostala opravdu dlouhá řada různých pohonných jednotek, a to jak zážehových, tak vznětových. Jenže na trhu s ojetými vozy jsou benzinové agregáty poměrně vzácné. Mezi diesely je znatelně větší výběr. Nejmenší turbodiesel pochází z dílen Fordu a nepředstavuje špatnou volbu. Silnější motory ale sluší Mondeu více. Dvoulitrové vznětové agregáty Peugeot či jednotka o objemu 2,2 litru od téhož výrobce si s velkým vozem poradí o poznání lépe. Tyto motory se zatím profilují jako spolehlivé, jen pozor na stav filtru pevných částic, jehož životnost činí asi 150 000 kilometrů. Ze zážehových motorů je asi nejlepší volbou dvoulitr o výkonu 107 kW. Agregát 2.3 16V jen tak nepotkáte a popravdě ani není o co stát. Pětiválec Volvo 2.5 T má sil na rozdávání, avšak nechá si za ně řádně zaplatit.

Motory EcoBoost běžně na trhu ojetin nepotkáte. Do výroby přišly teprve nedávno. Zážehové motory: 1.6 16V/92 kW, 1.6 Ti-VCT/88 kW, 1.6 EcoBoost/118 kW, 2.0 16V/107 kW, 2.0 EcoBoost/149 kW, 2.0 EcoBoost/176 kW, 2.3 16V/118 kW, 2.5 T/162 kW. Vznětové motory: 1.8 TDCi/74 kW, 2.0 TDCi/85 kW, 2.0 TDCi/96 kW a 2.0 TDCi/103 kW, 2.0 TDCi/120 kW, 2.2 TDCi/129 kW. Dobrá volba: 2.0 TDCi/103 kW Peugeotí „há-dé-íčko“ nese ve fordu označení TDCi, ale to nic nemění na tom, že jde o opravdu zdařilý motor. Nejen že si s autem bez problémů poradí, ale potěší i kultivovaným projevem a spolehlivostí. Nevhodný: 1.6 16V Atmosférické šestnáctistovky mají s velkým vozem celkem dost práce, proto je lepší sáhnout po výkonnější pohonné jednotce. Mondeo se nezřídka potýká s korozí výfuku a citelnou povrchovou korozí podvozkových dílů. Rez se ale často objevuje také na kapotě, kde dochází k poškození laku od odletujících kamínků. „Můžete se setkat i s prasklými stínícími plechy výfuku nebo vůlemi na zadní nápravě, které mohou mít za následek až plavání auta,“ vyjmenovává další známé potíže Jindřich Topol, regionální manažer výkupu AAA AUTO. Vůle se však vyskytují i na přední nápravě a to zejména v táhlech příčného stabilizátoru. Zástupce AAA AUTO upozorňuje i na životnost některých dílů: „Častěji se setkáváme s nadměrně opotřebenou spojkou, někdy vykazuje větší opotřebení čalounění interiéru.“ Pozor si dejte na správnou funkčnost brzd, někdy odejde brzdová pumpa, existuje také riziko výskytu poruch u automatických převodovek.

Postřehy našeho autobazaru

RADOSTI Atraktivní design, dobré jízdní vlastnosti, prostorný interiér, objemný zavazadelník, komfortní odpružení. STAROSTI Na pohled levný plast ve středu palubní desky vozů s nižší výbavou, přes madlo dveří horší přístup k elektrickému ovládánní oken, velmi omezený vstupní otvor do zavazadelníku sedanu.