Autobazar Arho recenze vozidel Autobazar ARHO


Honda Civic 1.8 Sport

Vloženo: 16.02.2012 Změna: 19.11.2012 15:08 Diskuze: 0

Historie Hondy Civic sahá až do roku 1972, kdy z výrobních pásů japonské automobilky začaly sjíždět vozy první generace. Civic prožíval během své dosavadní výroby velice úspěšná i krizová období. Napříč generacemi byl koncipován sportovně, ale i useddle. Současná osmá generace navazuje svým sportovním střihem na úspěšná léta modelů se sportovními ambicemi. Díky futuristickým tvarům se pyšní vlastní identitou. Ani naprostý laik si nesplete nový Civic s jiným vozem.

Podobné vozy v nabídce autobazaru ARHO

Při prvním pohledu na Hondu Civic se radostí rozbuší srdce řidičů se sportovním duchem. Až při dalším a dalším podrobném ohlížení ostře řezaných tvarů karoserie odhalíte extravagantní prvky a detaily. Nový model můžeme nazvat vozem mnoha tváří a kontrastů. Prosklená příď vozu vypadá více než zajímavě, z boku nadchnout ladné křivky karoserie připomínající sportovní kupátko a naprosto zaujme odlišně tvarovaná zakulacená záď na které nelze přehlédnou trojúhelníkově řešené koncovky výfuku. Honda Civic 1.8 Sport Ani zezadu není civic tuctové auto: dvě koncovky výfuku, jednolitý pás zadních světel a okno rozdělené spoilerem. V běžném provozu oceníte ostré tvary karoserie, které přispívají k čistotě vozu. Ze stran dochází k zašpinění vozu pouze do úrovně první hrany dveří. Bohužel zadní partie vozu si naopak na nedostatek nečistot nemůže stěžovat. Spodní hrana pátých dveří je položena velmi nízko, což oceníte při nakládání, ovšem při vyklopení budete právě tuto hranu zatracovat. Při dešti z ní kapou nečistoty přímo za krk. Zadnímu sklu navíc chybí stěrač, což při blátivém počasí stěžuje výhled vzad V posledních několika letech automobilky své modely od generace ke generaci stále nafukují a zvětšují. Civic osmé generace se ovšem vydal cestou opačnou, přesto si udržel dostatek vnitřního prostoru.

Civic se může chlubit nejen originálním exteriérem, ale také zejména interiérem. Palubní deska je plná extravagance a originality. Svým atypickým řešením patří k naprosto jedinečným a odlišuje se od konkurence. Přesto, že prostor před řidičem působí jako ze seriálu Star Trek, konkurence by mohla puknout závistí nad výborně zvládnutou ergonomií. Ta patří k naprosto špičkovým. Během chvilky řidič vše intuitivně ovládá a může se věnovat plně řízení. Palubní i přístrojová deska spolu se „středovým“ panelem jsou převážně orientovány na řidiče. Skvělý přehled o základních informacích poskytuje několik displejů umístěných v zorném poli řidičova oka. Páka šestistupňové převodovky je umístěna na vyvýšeném místě přechodu mezi středovým tunelem a přístrojovou deskou. Posádka vozu nalezne na všech místech dostatek prostoru. Zavazadlový prostor o objemu 415 litrů zaručí přepravu zavazadel celé rodiny.

Motorizace a jízdní vlastnosti

Nastartování šestnácti-ventilové jedna-osmičky probíhá stisknutím tlačítka. Následuje bleskové naskočení s odhlučněnou zvukovou kulisou v podobě mírného vrčení. Při sešlápnutí plynového pedálu končí klidný zvukový projev. Motor SOHC s proměnlivým čassováním sacích ventilů poskytuje 103 kW při 6000 otáčkách a točivý moment 174 Nm v 4300 ot./min. V praxi uvedené parametry se projevují rychlým vytáčením a bleskovým zrychlením. Při běžných cestách využíváte motor nejčastěji v rozmezí 2000-4000 otáčkách. Vychutnáváte si však sportovní styl jízdy a vytáčíte motor k 6500 otáčkám, poznáte to nejen vy, ale i Vaše peněženka. S rychlostí a dravostí se zvyšuje adrenalin, ale i apetit motoru doprovázený skvělým zvukem. Motor si přesto za dobu testování řekl v průměru o 7,5 litrů benzínu na sto kilometrů a to i včetně dynamický zkoušek.

Příjemně tvrdý podvozek, avšak komfortně naladěný dává jistotu v téměř každém okamžiku. Na kvalitních silnicích dokážete překonat vlastní pud sebezáchovy. Abnormálně rychlé průjezdy ostrými zatáčkami na kvalitním asfaltu Civicu vyhovují a cítí se v nich jako doma. Na silnicích s horším povrchem je nutné ostrou jízdu nepřehánět. Civic se na nich necítí stoprocentně a projevu se např. větší náchylností na vyjeté koleje, nebo poskakování na nerovnostech. Vše je ovšem dobře korigovatelné a výše zmíněné neduhy lze pocítit jen při extrémnější jízdě. Přesto nový Civic poskytuje dostatečnou míru komfortu a nelze ho označit za vůz s čistě sportovními ambicemi, jak by podvědomí fandů o Civicu hlásalo. Výborné brzdy lze snadno dávkovat a ani při opakovaném brždění nemají tendenci vadnout.