Autobazar je z důvodu nařízení vlády dočasně uzavřen! Stále můžete rezervovat a objednávat online. Buďte zdrávi!

Autobazar Arho recenze vozidel Logo Autobazar ARHO


Kia cee’d (od 2006)

Vloženo: 18.02.2012 Změna: 19.11.2012 15:12 Diskuze: 0

Pětidveřový hatchback Kia cee’d byl představen v roce 2006. Jde o technicky shodný automobil s Hyundaiem i30. Liší se pouze designem, ale ne nijak zásadně. Vůz měl v nabídce už od počátku tří výkonné zážehové čtyřválce a dva turbodiesely. Základníí motor o objemu 1,4 litru přitom nabídl výborný výkon 80 kW. V roce 2007 bylo na trh uvedeno kombi pod označením Sporty Wagon. Na podzim dostal slovo třídveřový hatchback. Dostal označení pro_cee’d. V roce 2009 prošel model modernizací.

Nabídka podobných vozů

V nabídce našeho autobazaru se auto této značky nenachází.
Prosíme kontaktujte prodejce.

Současně byla obměněna nabídka pohonných jednotek. Základní čtrnáctistovka má nyní výkon 66 kW, šestnáctistovka 92 kW. Nově byl zařazen nejslabší turbodiesel 1.6 CRDi o výkonu 66 kW. Model cee’d si získává motoristy nejen dlouhou zárukou, ale i nabídkou prostoru pro posádku. Tísnit se nebudete ani na zadních sedadlech. Zavazadelník hatchbacku disponuje objemem 340 litrů. Tato hodnota je shodná pro pěti i třídveřovou variantu. Kombi převeze náklad o objemu 535 litrů. Pohonné jednotky vozu jsou až nečekaně čilé, podvozek zajistí dostatek pohodlí a ani jízdní vlastnosti nejsou zlé. Na nejlepší automobily ve třídě to ale nestačí. Minus představují některé plasty užité v interiéru , které působí trochu levně . Často je automobilu vytýkána i menší odolnost určitých dílů vůči opotřebení. Od toho se také odvíjejí nejčastější potíže vozu . Zážehové pohonné jednotky potěší výkonem i příznivou spotřebou. Totéž platí také pro vznětové agregáty, které jsou vybaveny proměnnou geometrií lopatek turba. U těch ale existuje riziko problémů s opravdu drahými vstřikovači. Dostatek výkonu nabídne už agregát 1.4 CVVT/80 kW. Kdo chce jezdit ještě svižněji, může sáhnout po čilé šestnáctistovce. Silnější dvoulitr není tak častý. Většina motoristů ho už vnímá jako zbytečný luxus, když jsou k dispozici povedené motory s rozumnější spotřebou.

Časté závady

Zatím není známo moc problémů, které by Kiu cee’d trápily. Možná, že se některé skrývají za dlouhou zárukou a odhaleny budou až později. Cee’d se nezřídka potýká s vůlemi v čepech a silentblocích přední nápravy. Následkem rychlého opotřebení vzniikají vůle v řazení, a ze stejného důvodu se objevuje i snížená účinnost stěračů. Některé automobily trápí vrzání pedálů . Známé jsou také poruchy autorádia Siemens, což výrobce řešil svolávací akcí.