Autobazar Arho recenze vozidel
Rozumím
Používáním web autobazaru ARHO souhlasíte s tím, že k poskytování služeb, analýze návštěvnosti a cílení reklam používáme soubory cookie.

Autobazar Arho recenze vozidel Logo Autobazar ARHO


Mazda Premacy 1998-2005

Vloženo: 19.02.2012 Změna: 19.11.2012 15:15 Diskuze: 0

Mazda představila svůj minivan Premacy (název byl odvozen z anglického výrazu supremacy - primát, prvenství, převaha) v roce 1998, u nás se začala prodávat na počátku roku 1999. Premacy byla na trh uvedena se zážehovou šestnáctiventilovou osmnáctistoovkou o výkonech 74 kW a 84 kW. Tu doplňoval vznětový dvoulitr DiTD, pochopitelně s přeplňováním, který dával 74 kW. Ač byl tehdy už na vzestupu moderní systém common rail, vznětová pohonná jednotka z vlastního vývoje byla vybavena přímým vstřikováním pomocí rotačního čerpadla.

Základní objem zavazadlového prostoru byl udáván v rozmezí 370-420 l, při sklopení druhé řady sedadel pak činil 720 l. Tyto hodnoty jsou v dnešních měřítcích podprůměrné, obzvlášť při délce 4340 mm. Ovšem zavazadelník byl omezen na úkor zvýšené prostornosti interiéru a s výškou 1570 mm by dnes Premacy patřila spíše mezi zvýšená kombi. Měla však výhodu delšího rozvoru 2670 mm. Podvozkové skupiny totiž nepocházely z vozu nižší střední třídy, ale z poslední generace typu 626. obrázek [555 x 418] Premacy zpočátku existovala ve dvou výbavách: Touring a Exclusive, přičemž obě obsahovaly tehdy nadprůměrné čtyři airbagy a klimatizaci .

V roce 2000 se u nás Premacy prodávala s motorem 1,8 (74 kW), čtyřmi airbagy a ABS za 560 tisíc korun. V rámci snižování cen dostala Mazda novou základní výbavu Comfort, která byla ochuzena o dva airbagy a klimatizaci. V roce 2003 stála 499.9000,-Kč. V roce 2002 prošla Premacy faceliftem, zvenčí se změnila zejména maska chladiče a blatníky dostaly ještě větší svaly , po technické stránce pak výkonnější osmnáctistovku nahradil dvoulitr s výkonem 96 kW. Zároveň došlo k zavedení sedmimístné verze, sedadla třetí řady však nebylo možné jednoduše sklopit a zasunout do podlahy jako u systému Flex7, kterým disponoval konkurenční Opel Zafira. V roce 2005 byl představen nástupce Premacy, větší Mazda 5. Hirošimská automobilka používá toto označení ovšem jen v Evropě, na domácím trhu zůstala u původního názvu.

Bezpečnost

Crashtest nezávislého sdružení EuroNCAP absolvovala Premacy v roce 2001 a odnesla si za čelní náraz tři hvězdičky a 22 bodů, tehdy slušné, ale dnes již podprůměrné hodnocení. Největší riziko zranění hrozilo nohám řidiče. Za ochranu chodců pak vůz zíískal hvězdičky tři s 19 body, ovšem ještě podle metodiky hodnocení, používané před rokem 2002. V žebříčcích TÜV pak najdeme Mazdu Premacy pochopitelně v horní části: mezi 2-3 roky starými vozy se umístila na velmi pěkném 16. místě s průměrem 2,8 % vážných závad, u 4-5letých vozů je až na 43. místě se 7,8%, mezi 6-7letými automobily si pak polepšila na 22. příčku s 9,3 %. TÜV Premacy chválí za nadprůměrně dobrou antikorozní ochranu, velmi odolná je také odolnost vůči netěsnostem motoru a převodovky, na technických prohlídkách bývají v Německu často nalezeny problémy se zadní nápravou. TÜV AUTO REPORT 2008 na AUT