Autobazar Arho recenze vozidel Autobazar ARHO


Nissan Almera (2000-2006)

Vloženo: 19.02.2012 Změna: 19.11.2012 15:18 Diskuze: 0

Široký zadní sloupek mohl někomu připomínat Volkswagen Golf. Automobil byl vyvinut přímo pro evropský trh a byl postaven na nové globální platformě MS, kterou Nissan vyvinul už ve spolupráci s Renaultem. Tu Almera sdílela nejen se spřízněným minivaneem Almera Tino, prodloužená verze byla také použita pro poslední generaci Primery. V nabité nižší střední třídě měla Almera zatopit bestsellerům. Nabízela se ale i na mimoevropských trzích včetně japonského pod různými názvy (Pulsar, Bluebird Sylphy, Sentra, Sunny). Pod kapotou měla Almera zážehové motory s objemy 1,5 a 1,8 litru. které se stejně jako celý vůz vyráběly v Británii.

Patnáctistovka nabízela 66 kW, větší agregát pak poskytoval 84 kW. Vznětové pohonné jednotky zastupoval přímovstřikový čtyřválec 2,2 litru s výkonem 81 kW, který pocházel ze španělské továrny Nissanu a japonská automobilka jej označovala zkratkou Di. Všechny agregáty byly spřaženy s pětistupňovou manuální převodovkou, pouze k osmnáctistovce byl k mání i čtyřstupňový automat. Na ostré provedení GTI tentokrát zájemci čekali marně. Stejně jako předchůdce, i nová generace se nejprve objevila jako tří a pětidveřový hatchback, sériová výroba byla zahájena na začátku roku 2000. Sedan doplnil řadu na jaře 2001. Hatchbacky neoslňovaly zavazadelníkem, ten měl pouze průměrných 355 litrů, sedan je na tom se 460 litry lépe, ovšem samozřejmě nabídne horší přístupnost. Rozvor náprav byl pouze 2535 mm, ale někteří konkurenti v nižší střední třídě nabídli ještě méně. Co se naopak vývojářům povedlo, byly jízdní vlastnosti a ovládání, v tomto ohledu byla Almera jedním z nejlepších vozů své kategorie.

Na podzim 2002 přišel drobný facelift, omlazená Almera modelového roku 2003 měla premiéru na autosalonu v Paříži. Z nárazníků zmizely otěrové lišty, přední světlomety dostaly čirou optiku, změnila se i grafika zadních. Výkon patnáctistovky se lehce zvětšil na 72 kW, osmnáctistovka posílila o 1 kW. Původní vznětový agregát Nissanu nahradil překonstruovaný motor 2,2 dCi, později přišla i výkonnější verze se 100 kW, přibyl ještě menší 1,5 dCi se 60 kW. Oba disponují moderním vstřikováním systému common-rail. Inovace zasáhla také interiér, kde našly místo lepší materiály, přístrojová deska je hranatější a zmizely zastaralé otočné ovladače vnitřní cirkulace vzduchu a topení. Na konci listopadu 2006 byla v továrně Nissan Motor Manufacturing v britském Sunderlandu vyrobena poslední Almera. Celkem jich vzniklo 639 tisíc. Japonská automobilka tehdy prohlásila, že nástupcem Almery je crossover Qashqai, nakonec ovšem na jaře roku 2007 začala do Evropy dovážet japonský model Tiida, který je ale výrazně vyšší. Ten se vyrábí již od roku 2004 a například v USA se prodává pod názvem Versa. Almera N16 ovšem zcela neskončila. Jihokorejský Renault Samsung Motors totiž produkuje znovu faceliftovaný sedan pod označením SM3. Ten se exportuje jako Nissan Almera Classic od roku 2006 například do Ruska, na Ukrajinu nebo do střední Ameriky. V Evropě na západ od zemí bývalého Sovětského svazu se s ním ale již nesetkáte.

Specifikace

Přední sedadla nabízela všestranné nastavení, jejich výplně pak rozumnou tvrdost, potěšil i dostatek místa vpředu. V interiéru byl dostatek odkládacích prostorů, například ve dveřích, za vnitřním zpětným zrcátkem, jedna přihrádka byla i pod držákem nnápojů. Vůz byl vybaven ovládáním autorádia tlačítky na volantu. V zavazadlovém prostoru se nacházela velmi praktická boční síťka. Almera se ovládala velmi jednoduše a nekomplikovaně. Palivová nádrž měla slušný objem 60 l, což při rozumné jízdě zaručovalo slušný dojezd. Almera se ovšem dokázala rozjet až na 215 km/h! Přístup na zadní sedadla pak byl i přesto poněkud akrobatický, což je ale nevýhodou všech třídveřových vozů, stejně jako horší výhled dozadu. Při maximální rychlosti byl ve voze již velký hluk. Ještě nepříjemnější byly pazvuky v převodovce. V interiéru vadilo slabé autorádio a nepraktické výškové nastavováni předních bezpečnostních pásů, je třeba ovšem dodat, že v současnosti vyráběné vozy této kategorie jej většinou postrádají. Ovladače navigace, kterou byl vůz také vybaven, byly umístěny zbytečně nízko. Sluneční clony pak byly příliš úzké.