Autobazar je z důvodu nařízení vlády dočasně uzavřen! Stále můžete rezervovat a objednávat online. Buďte zdrávi!

Autobazar Arho recenze vozidel Logo Autobazar ARHO


Opel Vectra (1995 - 2002)

Vloženo: 20.02.2012 Změna: 19.11.2012 15:20 Diskuze: 0

Opel Vectra B byl uveden na trh v roce 1995. Do prodeje se dostaly karosářské verze liftback a sedan. O rok později bylo uvedeno kombi pod označením Caravan. Rok 1998 přinesl sportovně pojatou verzi i500 s motorem 2.5 V6 o výkonu 143 kW a předevšíím facelift modelové řady. V roce 2000 se do vozu dostaly nové turbodiesely DTI. Po dalších dvou letech výroby se historie druhé generace Vectry uzavírá.

Podobné vozy v nabídce autobazaru ARHO

Na trh totiž byla uvedena Vectra C. Bariérovou zkoušku Euro NCAP absolvoval vůz dvakrát. Poprvé v roce 1997, kdy za ochranu posádky při nárazu dostal tři hvězdičky z pěti možných. Jedna mu však byla dodatečně škrtnuta. Druhý test se odehrál v roce 2001 a dopadl o něco lépe – automobil dostal tři hvězdičky a ty zůstaly zachovány. Interiér nabídne dostatek místa posádce, ale málo jej není ani pro zavazadla. Palubní deska s kšiltem po celé své šířce působí originálně, ne však moderně. Do vozu se montovala celá řada pohonných jednotek. Určitě nelze doporučit stařičký osmiventilový agregát o objemu 1,6 litru a výkonu 55 kW (používal se již u předchozí generace). Šestnáctiventilová šestnáctistovka disponující výkonem 74 kW představuje mnohem lepší volbu. Pozor ale na zvýšenou spotřebu oleje nebo jeho únik. Ještě více výkonu nabídne osmnáctistovka, která přitom stále pracuje s přijatelnou spotřebou. Pokud jde o diesely, zde představuje nejhorší volbu starý turbodiesel 1.7 TD/60 kW. Vyznačuje se nadměrnou hlučností a poruchovostí. Mnohem lepší jsou agregáty DTI, i když také nebývají zcela bez problémů. Ne každému bude vyhovovat poloha za volantem, jízdní vlastnosti vozu jsou průměrné. Řízení je přeposilované.

Časté závady

Mnoho vecter B má zvlněné brzdové kotouče, objevují se poruchy klimatizace, nedopisující displeje palubního počítače nebo úniky motorového a převodového oleje. Koroze výfuku není výjimkou. Velmi často se můžete setkat s vůlemi na přední nápravě. Občas lze narazit na opotřebená ložiska zadních kol. Pozor také na netěsnící vodní čerpadla .