Autobazar Arho recenze vozidel

Autobazar Arho recenze vozidel Logo Autobazar ARHO


Škoda Octavia III

Vloženo: 27.04.2013 Změna: 27.04.2013 13:09 Diskuze: 1

Projeli jsme se v nové Škodě Octavia a přinášíme první dojmy

Škoda Octavia III

Nová octavie je 4659 mm dlouhá, 1461 mm vysoká, 1814 mm široká - Foto:  Škoda Auto
Nová octavie je 4659 mm dlouhá, 1461 mm vysoká, 1814 mm široká, Foto:  Škoda Auto

V tomto článku se budeme zabývat spíše dojmy a pocity z nové Octavie, technickými daty Vás samozřejmě zahltíme na konci článku, ale spíše se budeme snažit Vám Octavii připlížit z toho lidského hlediska.

Historicky již čtvrtý automobil z Mladoboleslavské Škodovky s názvem Octavia. Novodobě třetí generace působí obdiv jak u široké veřejnosti, tak i v řadách novinářů a odborníků. 
Při pohledu na vůz, je její design jednoznačně prvním, co Vás upoutá. Tým designérů Jozefa Kabaně odvedl velmi dobrou práci. Octavie nyní působí luxusnějším dojmem, byť mnozí mohou namítnout, že podobnost koncernovým vozům je zbytečně veliká.

Po usednutí do interiéru Vás potěší větší prostor a pokud máte zkušenosti s předchozí modelovou řadou Škodovky, budete zároveň jako doma. Zlepšili se tu sedadla, která nyní nabízí větší sedáky a tudíž lepší oporu pro tělo. Co však zůstalo stejné, jsou hlavové opěrky, které nastavíte pouze výškově. 
V interiéru jsme u Octavie zvyklí na siply clever, tedy jednoduše chytrá a praktická řešení a i v nové řadě se jich dočkáme celkem požehnaně. Po designové stránce vás mile potěší krásná přepadová lišta uprostřed palubní desky, která je zakončena do dveří. Veškeré věci jsou umístěny tam, kde bychom je intuitivně hledali, což je veliká devíza prakticky všech koncernových vozů. Přístrojová deska je stále výborně přehledná i přes to, že nabízí daleko více informací zejména od asistenčních prvků.

Palubní deska se nese v koncernovém duchu - Foto:  Škoda Auto
Palubní deska se nese v koncernovém duchu Foto:  Škoda Auto

U octavie jsme na ně nebyli zvyklí, ale to se teď změnilo a nová generace jich nabízí nespočet. Dohání tak konkurenci jako například Ford Focus nebo Hyundai i30, které už nabízejí například bezklíčkové ovládání nějakou dobu. V detailech jde ovšem o drobný krůček dál, především pokud jde o informovanost řidiče. 
Octavie v duchu současného trendu poskytne kromě tradičních údajů palubního počítače i informace o takzvaném komfortním režimu. Na displeji se tak dozvíte, jak vám který spotřebič zvyšuje spotřebu. Po otevření víčka nádrže se zase následně dozvíte kolik, za kolik a jak jste ujeli od posledního tankování. Maličkosti, které potěší.

Pokrok nezastavíš a i nová octavie nabízí multifunkční sdružený přístroj s dotykovou obrazovkou. Rychlostí odezvy a reakce se řadí na absolutní současnou špičku, to má na starosti i takzvaný senzor přiblížení. Asociace s nejlepšími moderními telefony není vůbec od věci. Přispívá k tomu intuitivní prostředí a způsob listování v jednotlivých obrazovkách.

Řídící jednotka se dvěma sloty na SD karty je odděleně umístěna ve schránce před spolujezdcem, což by mělo odradit nenechavce od krádeží. Nechybí navíc dnes už nutné konektory pro AUX nebo USB.

Automobilka se spojila s výrobcem audiosoustav Canton a sound v nové octavii doznal značeného vylepšení. Na špičkový zvuk některých dražších továrních značek však stále ještě něco ztrácí.

1.2TSI jako dobrá volba? Někdo si možná poklepe na čelo při představě, že vůz jako je Škoda Octavia třetí generace, by měl pohánět maličkatý motor o objemu 1200ccm. Při našem testování jsme ve voze jezdili ve dvou lidech, s občasnou akcelerací pro vyzkoušení jízdních vlastností se spotřeba pohybovala do sedmi litrů na sto kilometrů a při jízdě "na spotřebu" klesla hladina v nádrži po sto kilometrech pouze o pět a půl litru. Dynamika motoru je také překvapující, kdy turbo dodává potřebnou sílu pro akceleraci a kupříkladu třetí rychlostní stupeň se nechá vytočit do rychlosti 160km/h.

Co se týče jízdních vlastností, tak zde panovaly jisté dohady v podstatě ihned, jakmile bylo oznámeno, že nová Octávije bude mít podobně řešenou nápravu jako první modernizovaná verze, tedy až na vrcholné verze modelu. Zde musíme říci, že vůz je díky svým krátkým převisům pěkně čitelný a odezva od posilovače je taková, že vždy víte, kam se s autem řítíte.

Auto pro řidiče? Ano i ne

Pro motorizaci 1.6 TDI (77 kW) je součinitel odporu vzduchu karosérie cx=0,29, což je nadprůměr - Foto:  Škoda Auto
Pro motorizaci 1.6 TDI (77 kW) je součinitel odporu vzduchu karosérie cx=0,29, což je nadprůměr

Záleží na tom, jací jste řidiči. Z pohledu komfortu, obsluhy, jízdních vlastností a pocitu bezpečnosti si octavia řidiče doslova hýčká. Pokud jde o prostor, nemá ve své třídě konkurenci a útočí i výš. Ale pro toho, kdo dává přednost našlapanému autu s perfektním podvozkem a střihání zatáček, tohle auto není.

Octavia se posunula tak trochu od rodinného auta k manažerskému vozu, tedy autu určenému do firemních flotil, a legenda zvaná passat by se měla o svoji pozici ve firemních autoparcích oprávněně obávat. Rodiny si pak určitě počkají na verzi kombi, která přijde už zanedlouho.

 


V diskuzi je 1 komentář

Jiří Novák 12.02.2018 ve 17:43

Prima auto až na to,že mi po 50tis.odešlo ložisko v převodovce Investice pouhých asi 15tis.no nekupte To?

Přidej komentář






Odeslat komentář