Autobazar Arho recenze vozidel Autobazar ARHO


Audi A4 2000 - 2004

Vloženo: 13.02.2012 Změna: 19.11.2012 14:45 Diskuze: 0

Popularita značky Audi v českých zemích stojí na několika pilířích. Motory, které mají v obchodním názvu TDI jsou jedním z nich, nadčasový design je pak dalším důvodem vysoké popularity. Řada A4 z počátku aktuálního desetiletí zůstává v srdcích mnohaa řidičů na prvním místě a s pokročilým časem se stává také dostupnější. Audi A4 patří od devadesátých let ke klíčovým modelům automobilky sídlící v Ingolstadtu. Generace, která se začala prodávat ve druhé polovině roku 2000 (označení 8E nebo B6) nejprve jako sedan, posunula model zase o kousek blíže zavedeným rivalům z Mnichova a Stuttgartu.

Koncepčně se i nadále Audi drží uspořádání vpředu před přední nápravou uloženého motoru, který pohání přední nebo všechna kola. Uplatnění hliníku se zase o několik procent rozšířilo (zejména na kinematicky složitých nápravách), ale karoserie zůstává nadále převážně z ocelových plechů (jejich podíl se mezigeneračně o 7,5 % snížil). obrázek [555 x 316] Náš článek v sekci Představujeme jsme v roce 2000 začínali takto: „Designerům se podařilo optimalizovat tvar karoserie, včetně aerodynamicky řešeného podvozku. Součinitel odporu vzduchu činí 0,28. Celkovou délkou 4547 mm je nové A4 o 69 mm delší než její předchůdce. Šířkou 1766 mm je širší o 33 mm a výškou 1428 mm jej přerůstá o 13 mm. Z toho těží hlavně prostor pro posádku. Délka interiéru : + 32 mm, prostor pro kolena na zadním sedadle: + 41 mm, výška nad sedadlem vpředu: + 15 mm, vzadu: + 14 mm, šířka vpředu v úrovni ramen: + 11 mm, šířka vpředu v úrovni loktů: + 17 mm, vzadu: + 29 mm. Zavazadlový prostor má objem 445 litrů a mezi podběhy je široký 1000 mm.

Konstruktéři Audi udělali značný pokrok v konstrukci karoserie. Ta je nyní o 45 % tužší, než u předchozí verze. Díky tomu se zlepšily nejen jízdní vlastnosti, ale také hlučnost ve vozidle. Aerodynamickou optimalizací podvozkových skupin se snížila úroveň aerodynamického hluku ve vozidle o 3 dB.“ V září 2001 následovalo kombi Avant, které nabídlo mezigeneračně více místa nejen cestujícím, ale také zavazadlům. Naprosto plochá nákladová plocha s šířkou 1000 mm zvyšuje praktické využití luxusního vozu . Zavazadlový prostor má základní objem jen 442 litrů (což znamená o 52 litrů více než měl jeho předchůdce), se sklopenými zadními sedadly dosahuje prostor objemu 1184 litrů. Podlaha zavazadlového prostoru tohoto kombi je dvojitá, pod falešným dnem najdeme 65 litrů prostoru pro drobné předměty.

Motorizace

V říjnu 2001 byla na trh uvedena řada A4 s pětiventilovými čtyřválcovými motory 2.0 (96 kW), 1,8T (110 kW) a se šestiválcem 3.0 V6 (162 kW), všechny tři dodávané s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou nebo alternativně se samočinným bezestupňovým ústrojím multitronic. Vznětové agregáty TDI zastupovaly zpočátku jednotky 1.9 TDI (96 kW) a šestiválec 2.5 TDI (114 kW), jako jediný vybavený šestistupňovou ručně řazenou převodovkou. Šest airbagů, stabilizační systém a automatická klimatizace byly od počátku na německém trhu standardem, na českém trhu se výbava obvykle lišila, i když v té době základní motor 2.0 (96 kW) bylo možné pořídit za nemalých 910 tisíc Kč. Od roku 2001 je v nabídce motor 1.6 (75 kW) a základní turbodiesel 1,9 TDI (74 kW) – oba i na německém trhu v základní výbavě bez klimatizace.Ve druhé polovině roku 2001 se představil nový šestiválec 2.4 V6 (125 kW). Později se objevily více (2.0 FSI 110 kW), či méně (1.8 T 120 kW) známé varianty benzinových čtyřválců a silnější vznětový šestiválec 2.5 TDI (132 kW).

Vrcholem nabídky se stalo osmiválcové Audi S4 (253 kW). Audi A4, která vznikala po roce 2000, se zapsala do historie značky jako robustní a spolehlivá auta. V TÜV Reportu se pravidelně umisťuje tato generace v první čtvrtině žebříčku a vždy tak patří podle této metodiky (technické kontroly v Německu) k nejlepším německým vozům. Na technických kontrolách TÜV se nadprůměrně často objevují problémy na světlometech a brzdových vedeních. Jako solidní se i nadále jeví antikorozní ochrana karoserie a podvozku i výdrž originálních výfuků. Problémy dělá bezestupňová převodovka CVT, kterou Audi prodává pod označením multitronic, takže je jistější nákup verzí s manuálními převodovkami s přesným řazením. Nový malý šestiválec 2.4 V6 mívá sklony k nadměrné spotřebě oleje, převodovky a ústrojí pohonu quattro se po letech provozu potýkají s úniky mazacích olejů. Problémy s palubní elektronikou se často týkají přístrojového štítu s integrovaným imobilizérem, který majitele v extrémním případě zastaví nadobro.


Galerie fotografií