Autobazar Arho recenze vozidel
Rozumím
Používáním web autobazaru ARHO souhlasíte s tím, že k poskytování služeb, analýze návštěvnosti a cílení reklam používáme soubory cookie.

Autobazar Arho recenze vozidel Logo Autobazar ARHO


Fiat Bravo 95 - 01

Vloženo: 15.02.2012 Změna: 19.11.2012 15:04 Diskuze: 0

Při uvedení na trh se nabízely čtyři zážehové a jeden atmosférický vznětový motor. To se ale změnilo o rok později, kdy rozšířila nabídku nová benzinová šestnáctiventilová šestnáctistovka a dva turbodiesely. Úlohu základní pohonné jednotky stále plnila čtrnáctistovka. To se však změnilo v roce 1998. V rámci modernizace se totiž pod kapotu dostal zážehový čtyřválec o objemu 1,2 litru a výkonu 59 kW, který se stal novou základní motorizací. Objevil se také první turbodiesel 1.9 JTD/77 kW se vstřikováním systémem common rail.

Výroba nejen modelu Bravo, ale i jeho sourozence Brava, byla ukončena v roce 2001, kdy dostal slovo nástupce jménem Stilo. Bariérovým testem Euro NCAP třídveřový hatchback neprošel. Absolvoval jej ale liftback Brava. Jelikož je konstrukčně shodný, můžeme jeho výsledky použít i pro Bravo. Nárazová zkouška proběhla v roce 1998. Za ochranu posádky vůz dostal celkem šestnáct bodů, což znamená jenom dvě hvězdičky z pěti možných. Po stránce bezpečnosti tedy zrovna nevyniká. Automobily z počátku výroby patří k nejlevnějším ojetinám. Nezřídka je vyhledávají mladí začínající řidiči, kteří shánějí živý vůz líbivých tvarů. Vozy z konce produkce pořídíte v dobrém stavu přibližně od 50 000 korun. Nejlevnější Fiaty Bravo se ale nabízejí už za částky těsně pod hranicí 20 000 korun. Cena vozidel poháněných turbodieselem je asi o 10 000 Kč vyšší. Zájemci o common rail JTD si musejí nachystat alespoň 45 000 Kč.

Vlastnosti

Dílenské zpracování nepatří zrovna k silným stránkám italských vozů a Fiat Bravo není výjimkou. Slícování některých dílů bývá nepřesné, kvalita plastů není vždy ideální. Samostatnou kapitolu představuje pogumování vnějších klik dveří, které v zimě poopraská a pak se odlupuje. Kladné body ale auto získává za originálně zpracovanou palubní desku, jejíž součástí je autorádio. Jeho tvar pak zaručuje, že se nedá použít v jiném voze než je Fiat Bravo či Brava. Pokud jej budete chtít nahradit je potřeba redukce umožňující montáž nového rádia klasického tvaru, to ale nebude designově ladit s palubní deskou. Proto se dá přikoupit kryt, který vypadá jako původní a pro zloděje nezajímavé audio (použit na fotografii interiéru). Nabídka místa pro posádku není špatná. Avšak přístup k zadním sedadlům mohl být znatelně lepší. Zavazadelník o objemu 280 litrů musí stačit. Kdo chce více místa pro náklad, musí zvolit liftback Brava.

Jízda Bravo potěší dobře nastaveným podvozkem, který zajišťuje nejen potřebnou dávku pohodlí, ale i celkem zdatné držení jízdní stopy. V kombinaci s některou ze živých pohonných jednotek to vypadá lákavě, ale pozor na brzdy, které při větším namáhání vadnou vlivem přehřátí. Nepříjemné jsou také značné vůle v řazení a u vozidel vyrobených do roku 1998 nepotěší ani přeposilované řízení. ​Motorizace Zájemci o zážehové motory by se měli zaměřit především na povedené šestnáctistovky o výkonu 76 kW, přízvnivce turbodieselů zase určitě oslový jednotky JTD. Nejmenší benzinová dvanástistovka není špatnou volbou, občas ji ale trápí nepravidelný běh. Čtrnáctistovky jsou nejproblémovější a proto je rozhodně nemůžeme doporučit. Osmnáctistovka není často k vidění a musíte u ní počítat s vyšší spotřebou, než má velice povedený agregát 1.6 16V. Totéž platí o pětiválcovém dvoulitru ve sportovnější verzi HGT. Ideál nepředstavují ani původní vznětové jednotky. Agregáty 1.9 JTD platí za spolehlivější a kultivovanější. Dříve se jim vytýkala vyšší cena rozvodů, dnes ale pořídíte rozvodovou sadu v druhovýrobě za 4000 korun, za 6000 Kč včetně vodního čerpadla. Někdy zlobí váha vzduchu, která stojí přibližně 3000 Kč.