Vážení zákazníci, respektujeme aktuální opatření daná nařízením vlády a v souvislosti s nimi uzavíráme naši provozovnu do 24.3.2020. Po tuto dobu bude možné vozidlo z naší nabídky pro vás rezervovat na tel. 724 342 342 nebo online, kde se domluvíme na dalším postupu prodeje.
Co se týká výkupu vašeho vozu a přijetí do komisního prodeje, kontaktujte nás prosím na tel. 724 342 342 nebo online, abychom mohli vozidlo ocenit a domluvit se na dalším postupu dle vývoje situace.
Děkujeme, přejeme hodně zdraví všem a těšíme se brzy na viděnou.

Autobazar Arho recenze vozidel Logo Autobazar ARHO


Fiat Panda od 2003

Vloženo: 15.02.2012 Změna: 19.11.2012 15:05 Diskuze: 0

Fiat vždy malé vozy uměl. Na začátku tohoto století se navíc ocitl v těžké ekonomické situaci. Druhá generace Pandy, která svou předchůdkyni nahradila na podzim 2003 po neuvěřitelných třiadvaceti letech, italský koncern dostala z nejhoršího. S názvem nového modelu to ovšem nebylo zprvu jednoduché. Na původních firemních fotografiích z února 2003 byl dokonce uveden Fiat 169, ale turínští se nechtěli vrátit k číselnému označení. Upozorňovali, že do premiéry v Ženevě se jméno ještě změní. Stalo se, na stánku Fiatu se představil nový model Gingo. Jenže, do celé záležitosti se vložil Renault, jméno prý bylo až příliš podobné Twingu. S nástupem podzimu bylo u Fiatu rozhodnuto, vrátíme se k Pandě!

Podobné vozy v nabídce autobazaru ARHO

Novému medvídkovi vtiskli designéři hranaté tvary, ovšem s notnou dávkou elegance. Zatímco krabicoidní první generace byla pouze třídveřová, výsledek projektu 169 dostal do vínku jeden pár dveří navíc. Tímto praktickým prvkem se v té době mohla pochlubit jen jihokorejská konkurence, například Renault nebo Ford nikoliv, tito výrobci ale u třídveřových koncepcí v této třídě setrvávají i nadále. Obě dvě karosářské verze nabízejí pak už jen kolínská trojčata Citroën C1, Peugeot 107 a Toyota Aygo, která se začala prodávat až v roce 2005. Italská automobilka nabídla zákazníkům Pandu se zážehovými motory objemů 1,1 a 1,2 litru, slabší nabízí 40 kW, silnější o 4 kW více. Pod kapoty se dostal i malý přeplňovaný vznětový motor 1,3 Multijet s 51 kW, ke koupi byl však až od ledna 2004. V září téhož roku se objevila verze 4x4 s viskózní spojkou a dvěma nápravovými diferenciály, která měla oproti běžné Pandě o 5 cm zvýšenou světlost. Základní varianta se na některých trzích jmenuje Trekking (u nás název nemá), oplastovaná pak nese označení Climbing. Čtyřkolka navazuje opět na první generaci, která byla dlouhá léta nejprodávanějším automobilem s pohonem všech kol v Evropě. Zvládne nejen lehký terén, ale nezalekne se ani těžších překážek, bahna či sněhu. Zpočátku se nabízela jen s benzinovým agregátem, od září 2005 i s naftovým. V únoru 2006 přibylo provedení Cross, také s pohonem 4x4.

Stylisticky se odlišuje mohutnými plasty na bocích karoserie, má jiné nárazníky a vpředu i vzadu kulatá světla, tyto úpravy vycházejí z konceptu Simba z roku 2002. Technika je také změněná, automobil má totiž elektronickou uzávěrku diferenciálů, kterou normálníčtyřkolka postrádá. Panda Cross má vpředu zabudovaný pouze turbodiesel Multijet s 51 kW, benzinový motor se do ní nedodává. Zajímavostí je účast dvou patřičně upravených Pand Cross na Dakaru 2007. Vozy však neuspěly, ani ostřílení borci formátu Massima Biasiona a Bruna Sabyho je nedokázali přivézt do cíle. Pro modelový rok 2007 prošel drobnými úpravami interiér, plasty dostaly tmavě šedou barvu místo dřívější světlé. V říjnu 2006 obohatila nabídku nejvýkonnější Panda 100 HP. Označení nelže, motor dává celých 74 kW a točivý moment přenáší na přední kola převodovka se šesti stupni. Za dobu výroby se objevilo několik akčních verzí a limitovaných sérií, které ovšem nebyly v České republice v nabídce. Pokud se tedy v autobazarech objeví, jedná se o individuální dovozy (například vyšperkovaná verze Alessi). To samé ovšem platí i pro nejlevnější variantu Actual s černými velkoplošnými nárazníky, u nás je od začátku v prodeji základní výbava Active, která je má v barvě karoserie.

Naprostým unikátem je pak Panda Monster, kterou Fiat vylepšil ve spolupráci s motocyklovou továrnou Ducati, ta se prodávala v roce 2006 pouze přes internet! Italská automobilka ovšem myslí i na ekologii, a tak má i na našem trhu od února 2007 v nabídce ekologické provedení Natural Power spalující CNG (stlačený zemní plyn), to kombinuje s dvanáctistovkou, ovšem při provozu na plyn má tento agregát jen 37 kW a řadí se tak k nejslabším vozům na trhu. Druhá generace Pandy je v Evropě velmi úspěšná. Již v počátku kariéry ji motorističtí novináři odměnili titulem Vůz roku 2004, následujících pět let ukázalo, že toto ocenění získala právem. 5. září 2007 sjel z výrobní linky v polských Tychách miliontý vůz, jeho výroba samozřejmě u našich severních sousedů běží i nadále.

Specifikace

Automobil je velmi obratný, zejména ve městě, vždyť průměr otáčení činí pouhých 9,75 m. Karosérie je hranatá a přehledná, díky takřka kolmé zadní stěně se dá snadno odhadnout konec vozu při couvání, příplatkový parkovací senzor je tak zbytečnou invessticí. Řidič (či spíše řidička?) má z vozu velmi dobrý výhled, a to díky vyššímu posazu nejen vpřed, ale i šikmo vzad. Vzhledem k prosklenému zadnímu sloupku není divu. Základní objem zavazadlového prostoru činí 206 l, což někomu může připadat málo. Vzhledem k délce jen lehce přesahující 3,5 m je to však špičková hodnota , která Pandu řadí na vrchol svého segmentu. Po sklopení zadních sedadel (ve vyšších výbavách i dělených a za příplatek posuvných) je k dispozici celých 860 l, což dvěma pasažérům stačí i na delší dovolenou. Jako motorizaci bychom raději doporučili silnější agregát 1,2 litru, těch je ale v autobazarech poměrně málo. Diesely jsou sice celkem kultivované, ovšem u malého vozu poměrně drahé, o čtyřkolkách to platí dvojnásob.

Základní letitá jedenáctistovka FIRE s dvouventilovou technikou postrádá pár koní navíc, je vhodná pouze do městského nebo příměstského provozu, při jízdě na dálnici je v kopcích třeba často podřazovat na třetí rychlostní stupeň. Středová konzola, na které se nachází řadicí páka (a je tak skvěle po ruce), omezuje pravou nohu řidiče a tlačí do kolen. Vyšším postavám nemusejí vyhovovat kratší sedáky. Původní výbava Active disponovala ABS a airbagem řidiče, neměla ovšem posilovač řízení. Vzhledem k tomu, že těchto verzí je na našem trhu více než dost, obzvláště ženám doporučujeme hledat buď vyšší výbavy, nebo vozy, které ho již mají. V současnosti se v základu tradiční systém Dualdrive již nabízí. Palivová nádrž má objem jen 35 litrů, což mírně omezuje dojezd, většině uživatelů to ale vadit nebude. Pro pořádek – Fiat uvádí u motoru 1,1 spotřebu v kombinaci 5,7 litru, které lze s lehkou nohou docílit bez problémů. Čtenáři moje.auto.cz si stěžují u svých vozů na slabý akumulátor a neúčinné topení.