Autobazar Arho recenze vozidel Autobazar ARHO


Ford Fiesta 2002-2008

Vloženo: 15.02.2012 Změna: 19.11.2012 15:06 Diskuze: 0

Čtvrtá generace Fiesty nahradila na počátku roku 2002 svou předchůdkyni, která po konstrukční stránce pocházela ještě z osmdesátých let. Výrazně hranatým designem nijak neomračovala, technikou ale pochopitelně výrazně pokročila. Může se pochlubit zejména výtečnými jízdními vlastnostmi a vysokou spolehlivostí. iesta byla představena na podzim roku 2001, k prodejcům Modrého oválu, potažmo k prvním zákazníkům, se dostala na začátku roku následujícího.

Pod kapotami tří- a pěti-dvéřových hatchbacků se nejprve objevily zážehové třináctistovky s výkony 43 a 50 kW, které doplňovaly čtrnáctistovka s 58 kW a stokoňová šestnáctistovka. Nemohl pochopitelně chybět ani vznětový agregát TDCI se vstřikováním paliva systému common-rail, u Fiesty s objemem 1,4 litru a 50 kilowatty. V roce 2003 byl u třináctistovky zvýšen výkon. V nabídce zůstaly dvě verze, ovšem polepšily si o 1 kW. Zejména ženy se dočkaly i dvou převodovek, které jim usnadnily řazení – robotizované ústrojí Durashift EST i klasická samočinná převodovka, byť s pouhými čtyřmi stupni, se dostaly do Fiesty v roce 2004. Velké změny přinesl rok 2005, kdy se objevil větší vznětový motor 1,6 TDCI o výkonu 66 kW, který Ford vyvinul ve spolupráci s koncernem PSA. Šestnáctistovka se 74 kW se dostala také do sportovnější, výhradně třídveřové verze S, ovšem na své si přišli také řidiči, jejichž choutky esko nesplňovalo.

Opět pochopitelně pouze třídveřovou, tentokrát opravdu sportovní Fiestu ST poháněl stopadesátikoňový dvoulitr. Mnohem krotší verze S se dodávala i se zážehovou čtrnáctistovkou a dokonce i s malým turbodieselem, který se nedá označit výrazem sportovní, ovšem nad výkonnějšími agregáty vítězil ve spotřebě paliva. V říjnu obohatil nabídku mírně přepracovaný agregát o objemu 1,25 litru a výkonu 55 kW, který měl premiéru již v roce 1995 v předchozí generaci. Čtvrtý rok života pak zakončila tato Fiesta faceliftem, který dostala doslova pod vánoční stromeček – změnila se mřížka chladiče, přední nárazník a všechna světla, přední dostala čirou optiku . Velkou proměnou prošel i interiér, kde se objevily nové tvary i kvalitnější materiály. Nabídka se rozšířila na tři barevné kombinace v závislosti na odstínu čalounění sedadel.

Specifikace

Největšími klady malého Fordu jsou bezesporu jízdní vlastnosti, snadná ovladatelnost a nízká poruchovost. Velmi vydařená je zážehová šestnáctistovka, o sportovní variantě ST nemluvě. Povedly se i vznětové motory, zejména menší 1,4 TDCI umí bez probléémů jezdit pod 5 litrů na 100 km. Zájemcům o úspornější zážehové agregáty doporučujeme třináctistovku s výkony 50 nebo 51 kW. Základní objem zavazadelníku 285 l je na třídu malých vozů stále velmi dobrý. Kladně je hodnoceno také velmi přesné řazení u mechanických převodovek. Žádný motor pod kapotou čtvrté generace Fiesty není vyloženě špatný, pouze třináctistovka o výkonu 43 či 44 kW uspokojí jen velmi nenáročné řidiče či řidičky, a to zejména ve městě. Sedadla nejsou příliš pohodlná, vzadu pak dospělí cestující nenaleznou příliš mnoho místa. Výbava základní verze byla poměrně chudá, ale Ford samozřejmě uváděl do prodeje i akční modely, například verze Family, Viva či Champion. Palubní deska před faceliftem nevyniká příliš kvalitními materiály. Jestliže patříte mezi milovníky houpavé plavnosti při překonávání nerovností, vydejte se raději rovnou jinam. Fiesta je auto pro řidiče, i v základním provedení je podvozek, řízení a řazení nadprůměrně komunikativní, ale cestující si jízdu hlavně na špatných vozovkách příliš neužijí.