Ford Ka 1996 – 2008
    
      Vloženo: 16.02.2012
      Změna: 19.11.2012 15:06
      Diskuze: 0
      
    
       
    
    
    
    V ČR se vůz prodával s airbagem řidiče ve standardu. Za airbag spolujezdce a ABS se muselo připlácet. V roce 2000 byla rozšířena příplatková výbava o boční airbagy. Rok 2003 přinesl sportovně laděný model SportKa a roadster StreetKa (design Pininffarina). Obě verze pohání agregát 1.6/70 kW, zatímco běžná provedení se nabízejí výhradně se třináctistovkou. O dva roky později prošel model drobnou úpravou vzhledu.
    
    Podobné vozy v nabídce autobazaru ARHO
    
     
 V roce 2008 jej nahradila druhá generace postavená na podvozkové  platformě shodné s Fiatem 500.  Bariérový test Euro NCAP prodělala první řada v roce 2000. Za ochranu posádky při nárazu vybojoval hatchback tři hvězdičky z pěti možných.  Palubní desku vozu tvoří tvrdé a ne zrovna moc pohledné plasty. Její  design však plně koresponduje s tvary karoserie. Před spolujezdcem  najdeme odkládací schránku, která je buď otočná, nebo vyjímatelná (v  průběhu výroby se měnila). Nezřídka bývá zdrojem pazvuků při přejezdu  nerovností.  Mnoho prostoru pro posádku automobil nenabídne.  Především lidé na zadních sedadlech mají místa málo. Nejlepší není ani  přístup dozadu přes odklopené opěradlo přední sedačky. Zavazadelník o  objemu 185 litrů také rekordy netrhá.  Řazení ojetých vozidel má nezřídka velké vůle, nepříjemné je také  slábnutí brzdného účinku vlivem přehřátí. To se týká i verzí SportKa a  StreetKa.  Tužší naladění podvozku a kola téměř v rozích karoserie stojí za dobrými  jízdními vlastnostmi. Ty jsou u sportovně laděných variant dovedeny k  dokonalosti.
V roce 2008 jej nahradila druhá generace postavená na podvozkové  platformě shodné s Fiatem 500.  Bariérový test Euro NCAP prodělala první řada v roce 2000. Za ochranu posádky při nárazu vybojoval hatchback tři hvězdičky z pěti možných.  Palubní desku vozu tvoří tvrdé a ne zrovna moc pohledné plasty. Její  design však plně koresponduje s tvary karoserie. Před spolujezdcem  najdeme odkládací schránku, která je buď otočná, nebo vyjímatelná (v  průběhu výroby se měnila). Nezřídka bývá zdrojem pazvuků při přejezdu  nerovností.  Mnoho prostoru pro posádku automobil nenabídne.  Především lidé na zadních sedadlech mají místa málo. Nejlepší není ani  přístup dozadu přes odklopené opěradlo přední sedačky. Zavazadelník o  objemu 185 litrů také rekordy netrhá.  Řazení ojetých vozidel má nezřídka velké vůle, nepříjemné je také  slábnutí brzdného účinku vlivem přehřátí. To se týká i verzí SportKa a  StreetKa.  Tužší naladění podvozku a kola téměř v rozích karoserie stojí za dobrými  jízdními vlastnostmi. Ty jsou u sportovně laděných variant dovedeny k  dokonalosti.
Časté závady
 S pohonnými jednotka nebývají  problémy. Ani elektronika potíže nepůsobí. Výjimku tvoří pouze  imobilizér, který potrápil už nejednoho majitele.  Nezřídka se vyskytují opotřebovaná ložiska kol nebo zablokovaná  parkovací brzda. Spojka má kratší životnnost a vůle vznikají ve spínací  skříňce. Klíčky podléhají opotřebení a tak mohou časem působit problémy.  Praskají klínové řemeny a potíže mohou nastat i s řemenicí vodního  čerpadla . Známé jsou vytlučené čepy přední nápravy, méně často se setkáte s  opotřebenými poloosami. Náš autobazar tento vůz doporučuje jako městské vozítko, na nákupy je Fordka přímo stvořená, nehodí se na delší cestování.
S pohonnými jednotka nebývají  problémy. Ani elektronika potíže nepůsobí. Výjimku tvoří pouze  imobilizér, který potrápil už nejednoho majitele.  Nezřídka se vyskytují opotřebovaná ložiska kol nebo zablokovaná  parkovací brzda. Spojka má kratší životnnost a vůle vznikají ve spínací  skříňce. Klíčky podléhají opotřebení a tak mohou časem působit problémy.  Praskají klínové řemeny a potíže mohou nastat i s řemenicí vodního  čerpadla . Známé jsou vytlučené čepy přední nápravy, méně často se setkáte s  opotřebenými poloosami. Náš autobazar tento vůz doporučuje jako městské vozítko, na nákupy je Fordka přímo stvořená, nehodí se na delší cestování.