Autobazar Arho recenze vozidel Autobazar ARHO


Lexus IS 250 F-Sport

Vloženo: 18.02.2012 Změna: 19.11.2012 15:13 Diskuze: 0

Sportovní paket Lexusu se jmenuje F-Sport a mohou jím být vybaveny obě varianty, jak IS 250 (redakční test čtěte zde) tak naftou poháněná IS 220d. Prvně jmenovanou jsme podrobili redakčnímu testu a měli příležitost blíže se seznámit s touto předdevším stylisticky zaměřenou výbavou. Vyboulenou přední kapotu charakteristickou pro osmiválcové IS-F ale nečekejte.

Nabídka podobných vozů

V nabídce našeho autobazaru se auto této značky nenachází.
Prosíme kontaktujte prodejce.

Zajímavostí je, že interiér testovaného IS 250 s paketem F-Sport se mimo několika drobností příliš neliší od toho, který láká nadšence sportovní jízdy v IS-F. Potěší především sportovní anatomicky tvarovaná sedadla s perfektním bočním vedením, která jsou mimořádně vhodná nejen pro rychlou jízdu, ale také náročné cestování. Sedáky jsou totiž delší, než je tomu u sériových sedadel, čímž zaručují výbornou podpěru pro nohy a to i u řidičů vyššího vzrůstu. Potěší také sportovní volant a v neposlední řadě i volič samočinné převodovky s hlavicí z perforované kůže. Podobně jako u M-paketu od BMW také u F-Sportu naleznete tmavé čalounění stropu. Sportovní nádech dodají hliníkové pedály nebo třeba šedé stehování koženého volantu a sedadel. Jízdní vlastnosti navíc ovlivňuje sportovní odpružení. Výbava F-Sport stojí oproti základnímu provedení 155 tisíc korun navíc, mimo zmiňovaných sportovních stylistických prvků interiéru a exteriéru zahrnuje například i bi-xenonové světlomety s adaptivní funkcí (I-AFS), kvalitní audiosystém s 13-ti reproduktory, parkovací asistent, paměť sedadel, stěrače s dešťovým senzorem atd.

V porovnání s konkurencí z řad německých prémiových značek tak ve finálním součtu nezaplatíte za F-Sport příliš. Nevýhodou je snad jen nemožnost flexibilnější konfigurace jednotlivých prvků, ale na to už jsme si u japonských značek zvykli. Určitým kompromisem může být výbava Dynamic, která je o 70 tisíc levnější než F-Sport, ale výčet jejích sportovních prvků se omezuje na tvrdší odpružení a hliníkové pedály. Právě zmiňované tužší odpružení si zaslouží pozornost. Podvozek Lexusu IS pochopitelně nelze srovnávat s tím, který využívá sportovní sedan Lexus IS-F, rozdíl oproti základnímu provedení IS je ale znatelný. Svůj podíl na tom mají mimo jiné i veliká osmnáctipalcová kola s rozdílnou šířkou pneumatik na zadní a přední nápravě. Vůz se v zatáčce chová sebejistě a přestože nejvyšší výkon benzinového šestiválce není nikterak nízký (153 kW při 6400 ot/min), na nekonečné drifty na suchém povrchu raději zapomeňte. Stabilita je totiž i při rychlém průjezdu zatáčkou na vysoké úrovni a právě Lexus IS 250 F-Sport přesně splňuje nepsané pravidlo konstruktérů o tom, že podvozek má být rychlejší než motor. Podvozek F-Sportu si zaslouží pochvalu hlavně za to, že na našich nepříliš kvalitních silnicích funguje lépe, než je tomu u radikálně tvrdšího sportovního odpružení paketu M od BMW. Lexus IS ve výbavě F-Sport (Dynamic) tak představuje lepší kompromis mezi komfortem a stabilitou. Právě k jízdnímu komfortu ještě navíc přidává vynikající odhlučnění interiéru, sametový chod šestiválce s hladce řadícím automatem. Oproti BMW naopak ztrácí v oblasti komunikativnosti řízení a pochopitelně i limitované nabídce pohonných jednotek.

Resumé

Vzhledem ke sportovnějšímu a zároveň méně komfortnímu charakteru BMW lze za nebezpečnějšího konkurenta testovaného lexusu označit spíše Audi A4, které sice rovněž nabízí širší škálu pohonných jednotek a větší variabilitu volitelné výbavy, ale za cenuu vyšších pořizovacích nákladů. Lexus u nás naopak boduje nezaměnitelným vzhledem své kompaktní siluety IS, kterou paket F-Sport dovádí téměř k dokonalosti.