Volvo XC60 3.2 AWD
Vloženo: 23.02.2012
Změna: 19.11.2012 15:30
Diskuze: 0
Volvo XC90 je veliké. Na silnici pohodlné a konejšivé. A přesně takhle by se velká SUV měla chovat. SUV jsou přeci rodinná auta. Takže s ním závodit nemůže chtít nikdo, kdo je při smyslech. A i kdyby chtěl, radost z toho mít nebude. Proč? Protože velkké SUV je příliš těžké. Má těžiště na špatném místě a je nemotorné. Volvo ale představilo moderní, menší model XC60. Už na první pohled vypadá pěkně a přitom je i dost veliké. Vlastně skoro tak, jako dosluhující XC90. Ano. V porovnání s ní je dokonce stejně široké . A jen o 17 cm kratší. V kufru sice nenajdete tolik místa, abyste s ním přestěhovali svůj byt na jeden zátah, ale ve všem ostatním vás XC 60 uhrane. Protože ho vyrobili ti, co se specializují právě na rodinná auta.
Podobné vozy v nabídce autobazaru ARHO
Specifikace
Je pohledné, je praktické a nabízí ještě několik příjemných maličkostí k dobru. Pro někoho celkem zásadních. Nebudete s ním v očích kolemjdoucích vypadat jako někdo, kdo si potřebuje něco dokazovat. Navíc je to Volvo. Takže je i bezpečné. A už v záklladu nabízí asi 20 airbagů. Pak tu na vás může čekat i celá řada příplatkových, bezpečnostních systému. Třeba ten, který vám celkem rychle připomene, že byste se měli dívat víc dopředu. Když přejedete jízdní pruh, jasným zvukem vás vytrhne z pozorování nohou vaší spolujezdkyně. Nebo radar dívající se na silnici dopředu zase umí Volvo přibrzdit, pokud řidič nereaguje a řítí se k jinému autu. A dokonce v rychlostech do 30 km/h ho i zastaví. To když před vámi někdo v zácpě dupne na brzdu a vy si toho prostě z nějakého důvodu nevšimnete. Nechybí tu ani aktivní tempomat. Který jako málokterý jiný funguje. Zrychluje nebo brzdí jemně, souvisle, neškube. Je hodně přemýšlivý. Udrží si dostatečnou vzdálenost od aut před vámi a začne svižně akcelerovat na definovanou rychlost, aniž byste se z jeho liknavosti rozzuřili do ruda jako u jiných značek. A ani to není vše. Ještě je tu systém, který vám kontrolkami u zrcátek dá vědět, že vedle vás nebo ve slepém úhlu je auto. A všechno to funguje v běžných podmínkách nečekaně dobře. XC60 by Volvo mělo nabízet pro terapeutické účely. Pro všechny choleriky. Protože za jeho volantem se zklidní každý. Vážně. Svezení v něm je tak pohodové. Máte tu pohodlné sedačky, které vás v rozumné míře podrží v zatáčkách, opravdu dobře vyvážený, rozumně komfortní podvozek, který vyžehlí úplně všechno, přes co musíte v našich končinách přejet. A přitom už netrpí těmi slabinami, jako dosavadní Volva s elektronicky řízenými podvozky. Posilovač řízení ale nabízí až příliš lehce ovladatelný volant a samozřejmě je prakticky úplně bez zpětné vazby. Ale komu by to vadilo v autě s takovýmhle zaměřením? Chcete se soustředit na jiné věci. Jak Volvo v aktuální reklamě říká, v životě jde o víc, než o Volvo. Přeberte si to, jak chcete. Ale je z toho kromě jiného jasné, pro jaké řidiče tahle auta jsou. Pro ty, co auta berou jen jako jistou nutnost. Ale přitom chtějí kvalitního služebníka. Musí poslouchat, být spolehlivý a starat se o vás tak dobře, jak to jen jde.