Autobazar je z důvodu nařízení vlády dočasně uzavřen! Stále můžete rezervovat a objednávat online. Buďte zdrávi!

Autobazar Arho recenze vozidel Logo Autobazar ARHO


Volvo XC60 3.2 AWD

Vloženo: 23.02.2012 Změna: 19.11.2012 15:30 Diskuze: 0

Volvo XC90 je veliké. Na silnici pohodlné a konejšivé. A přesně takhle by se velká SUV měla chovat. SUV jsou přeci rodinná auta. Takže s ním závodit nemůže chtít nikdo, kdo je při smyslech. A i kdyby chtěl, radost z toho mít nebude. Proč? Protože velkké SUV je příliš těžké. Má těžiště na špatném místě a je nemotorné. Volvo ale představilo moderní, menší model XC60. Už na první pohled vypadá pěkně a přitom je i dost veliké. Vlastně skoro tak, jako dosluhující XC90. Ano. V porovnání s ní je dokonce stejně široké . A jen o 17 cm kratší. V kufru sice nenajdete tolik místa, abyste s ním přestěhovali svůj byt na jeden zátah, ale ve všem ostatním vás XC 60 uhrane. Protože ho vyrobili ti, co se specializují právě na rodinná auta.

Specifikace

Je pohledné, je praktické a nabízí ještě několik příjemných maličkostí k dobru. Pro někoho celkem zásadních. Nebudete s ním v očích kolemjdoucích vypadat jako někdo, kdo si potřebuje něco dokazovat. Navíc je to Volvo. Takže je i bezpečné. A už v záklladu nabízí asi 20 airbagů. Pak tu na vás může čekat i celá řada příplatkových, bezpečnostních systému. Třeba ten, který vám celkem rychle připomene, že byste se měli dívat víc dopředu. Když přejedete jízdní pruh, jasným zvukem vás vytrhne z pozorování nohou vaší spolujezdkyně. Nebo radar dívající se na silnici dopředu zase umí Volvo přibrzdit, pokud řidič nereaguje a řítí se k jinému autu. A dokonce v rychlostech do 30 km/h ho i zastaví. To když před vámi někdo v zácpě dupne na brzdu a vy si toho prostě z nějakého důvodu nevšimnete. Nechybí tu ani aktivní tempomat. Který jako málokterý jiný funguje. Zrychluje nebo brzdí jemně, souvisle, neškube. Je hodně přemýšlivý. Udrží si dostatečnou vzdálenost od aut před vámi a začne svižně akcelerovat na definovanou rychlost, aniž byste se z jeho liknavosti rozzuřili do ruda jako u jiných značek. A ani to není vše. Ještě je tu systém, který vám kontrolkami u zrcátek dá vědět, že vedle vás nebo ve slepém úhlu je auto. A všechno to funguje v běžných podmínkách nečekaně dobře. XC60 by Volvo mělo nabízet pro terapeutické účely. Pro všechny choleriky. Protože za jeho volantem se zklidní každý. Vážně. Svezení v něm je tak pohodové. Máte tu pohodlné sedačky, které vás v rozumné míře podrží v zatáčkách, opravdu dobře vyvážený, rozumně komfortní podvozek, který vyžehlí úplně všechno, přes co musíte v našich končinách přejet. A přitom už netrpí těmi slabinami, jako dosavadní Volva s elektronicky řízenými podvozky. Posilovač řízení ale nabízí až příliš lehce ovladatelný volant a samozřejmě je prakticky úplně bez zpětné vazby. Ale komu by to vadilo v autě s takovýmhle zaměřením? Chcete se soustředit na jiné věci. Jak Volvo v aktuální reklamě říká, v životě jde o víc, než o Volvo. Přeberte si to, jak chcete. Ale je z toho kromě jiného jasné, pro jaké řidiče tahle auta jsou. Pro ty, co auta berou jen jako jistou nutnost. Ale přitom chtějí kvalitního služebníka. Musí poslouchat, být spolehlivý a starat se o vás tak dobře, jak to jen jde.