Autobazar Arho recenze vozidel
Rozumím
Na našem webu používáme cookies.

Autobazar Arho recenze vozidel Logo Autobazar ARHO


Nissan Primera 2001-2006

Vloženo: 20.02.2012 Změna: 19.11.2012 15:18 Diskuze: 0

Design nové Primery předznamenala studie Fusion z podzimu roku 2000. Čerstvý vítr Nissanu ve střední třídě měl toto jméno nést také, ale ouha. Název má již chráněn Ford, který jej používá v Evropě i za oceánem. Prototyp byl tedy později narychlo přejjmenován na jednodušší Primera Concept, ale to už klepal na dveře sériový model.

Nový Nissan se staronovým jménem Primera a interním kódem P12 se poprvé představil za rok po prototypu, tedy na podzim 2001. K evropským zákazníkům pak putovaly první vozy na začátku roku následujícího. V showroomech se objevily hned všechny tři karosářské varianty: sedan, praktičtější pětidveřový hatchback či spíše liftback, a také kombi. Zatímco sedany a liftbacky měly zavazadelník o objemu 450 litrů, kombi nabídlo o 15 l více.

Motorizace

Zájemci o tento vůz měli na výběr zpočátku tři zážehové motory - šestnáctistovku s 80 kW doplňovaly osmnáctistovky a dvoulitry s proměnným časováním ventilů. Slabší agregát poskytoval 85 kW, silnější 103 kW. Zatímco dvoulitr měl kromě bezstupňového úústrojí CVT běžně šestistupňovou převodovku, ve slabších motorizacích nalezneme o rychlostní stupeň méně. Příznivci vznětových motorů na výběr neměli – k dispozici byl pouze japonský agregát 2.2 Di o výkonu 93 kW. Již ale disponoval vstřikováním common-rail. Zvenku i zevnitř nebylo po usedlých předchůdcích ani památky, od v úvodu zmíněné studie se tvarově vůz prakticky vůbec nelišil. Futuristický design exteriéru i interiéru byl ovšem hlavní příčinou obchodního neúspěchu tohoto automobilu. Podvozek byl laděn spíše komfortně, přesto měla Primera až do roku 2004 velmi dobré jízdní vlastnosti. Vzadu totiž zůstala originální náprava typu Nissan Multi-link, přední byla lichoběžníková zcela nové konstrukce.Modernizace však vozu spíše uškodila. Výrobce změnil naladění podvozku a vůz se stal při přejezdu nerovností citlivějším, zejména v zatáčkách. V nabídce vznětových pohonných jednotek nezůstalo nic při starém – motor 2.2 Di byl radikálně zmodernizován a pod označením dCi se skrýval výkon 102 kW, pod kapoty se dostal i menší turbodiesel 1.9 dCi s 88 kW. Ten si Nissan vypůjčil od sesterského Renaultu . Benzinové motory byly doplněny dvoulitrovým přeplňovaným agregátem o výkonu 150 kW a atmosférickým dvouapůllitrem s přímým vstřikováním a 125 kW, ty se však do Evropy nedostaly. Vzhledové změny byly jen decentní. Výroba Primery P12 byla ukončena v roce 2006.