Autobazar Arho recenze vozidel Autobazar ARHO


Opel Meriva od 2003

Vloženo: 20.02.2012 Změna: 19.11.2012 15:20 Diskuze: 0

Opel představil svůj minivan na podvozku malého vozu na jaře 2003 v Ženevě. Předtím si testoval reakce zákazníků studií Concept M, ze které Meriva vycházela. Meriva byla uvedena na trh v květnu 2003. Pod kapotami se objevily zážehové i vznětové pohoonné jednotky. Motory spalující benzin reprezentovaly osmiventilová šestnáctistovka s výkonem 64 kW, šestnáctiventilová verze měla o 10 kW více a konečně taktéž šestnáctiventilový agregát, ale s objemem 1,8 litru, dával 92 kW.

Naftu popíjely poněkud archaická semnáctistovka DTI s výkonem 55 kW a moderní motor 1,7 CDTI se vstřikováním common rail o výkonu rovné stovky koní, tedy 74 kW. Hned v následujícím roce byla osmiventilová šestnáctistovka nahrazena pohonnou jednotkou objemu 1,4 l se šestnácti ventily a výkonem 66 kW. Po třech letech pak následoval facelift, zážehový motor 1,6 byl posílen na 77 kW, pod kapotu se dostal malý turbodiesel 1,3 CDTI o výkonu 55 kW, nevýkonná sedmnáctistovka DTI byla z nabídky vyřazena. Třešničkou na dortu se stala nabroušená verze OPC (Opel Performance Center ) s přeplňovanou šestnáctistovkou o výkonu 132 kW. Loni se začala Meriva dodávat i s výkonnějším turbodieselem 1,7 CDTI, který dává 92 kW. Tento motor ale český dovozce nenabízí.

Klady a zápory

Klady? Spolehlivost, prostor a variabilita. Meriva má oproti Corse C rozvor prodloužený na 2630 mm, z čehož těží jak prostor pro posádku, tak i zavazadelník. Ten nabídne základní objem 350 l, což je srovnatelná hodnota s hatchbacky nižší střední tříídy. Zadní sedadla jsou ovšem posuvná a sklopná a díky tomu se prostor pro zavazadla dá zvětšit až na 1410 l. obrázek [300 x 396]Ten má také dvojité dno, kam se dají uložit různé drobnosti. Ideální pohonnou jednotkou je z benzinových motorů šestnáctiventilová šestnáctistovka, z agregátů spalujících naftu pak stokoňový 1,7 CTDI. Meriva má i přes vyšší stavbu karoserie velmi dobré jízdní vlastnosti, přitom odpružení by se dalo nazvat komfortním. Vozy z počátku výroby měly velmi chudou základní výbavu a klimatizaci, která je díky bohatému prosklení takřka nutností, u nich najdete jen těžko. Z motorů se příliš nepovedly osmiventilová zážehová šestnáctistovka, která má velkou spotřebu oleje, vznětovému motoru 1,7 DTI zase chybí výkon. I motor 1,8 16V si za své služby nechá zaplatit, ve městě počítejte s jedenáctilitrovou spotřebou, kterou ovšem udává i výrobce. Malému MPV velmi často praskají žárovky v hlavních světlometech, v řazení i na podvozku se vyskytují vůle, které vznikají opotřebením. Vzhledem ke stavu našich silnic ovšem není divu... V zážehových agregátech netěsní vodní čerpadlo, z elektronických součástí se objevují závady displeje na palubní desce, který nedopisuje.