Autobazar Arho recenze vozidel Autobazar ARHO


Peugeot 307 2.0 HDI - 2001

Vloženo: 21.02.2012 Změna: 19.11.2012 15:22 Diskuze: 0

V označování svým modelů a jejich nástupců francouzská automobilka Peugeot nedělá zbytečně žádné složitosti a tak i ti méně znalí automobilového dění pochopí, že když se představil nový Peugeot 307, bude se zřejmě jednat o nástupce modelu 306. A je ttomu skutečně tak. Poněkud více složité by však bylo, pokud by někdo chtěl od vzhledu 307 odvodit přibližný vzhled jeho předchůdce. To by asi dost dobře nešlo, protože nový model 307 je zcela někde jinde.

Co do velikosti narost o 53 mm na délku a o 68 mm na výšku. Pokud se budeme bavit o vzhledu, zachován zůstal snad jen stříbrný lvíček ve znaku. Nový Peugeot 307 je skutečně průkopníkem ve své třídě, pokud ho tedy vůbec do nějaké třídy můžeme přiřadit. Svým tvarováním připomíná spíše menší MPV než hatchback střední třídy. Za předu nás zaujmou především rozměrné světlomety s čirou optikou a zakomponovanými směrovými světly. Výrazné prolisy na krajích kapoty motoru pak navazují na až k masce chladiče s jednou horizontální příčkou a na ní umístěném znaku Peugeotu. Maska dále plynule přechází v decentní přední nárazník. V něm je umístěn velký otvor krytý černou plastovou mřížkou připomínající úsměv a rozjasňuje tak celý výraz vozu. Boční profil je díky výšce vozu zcela necharakteristický pro osobní vozy a spíše připomíná malé MPV. Zadní partie je splývavá s výrazným C – sloupkem.

Dominantním prvkem na zádi vozu jsou pak výrazné sdružené koncové svítilny zvláštního tvaru vzdáleně připomínající prohnutou elipsu. Jejich kraje zasahují až hluboko do zadních bočních blatníků. Velké výklopné zadní páté dveře zasahují až do zadního nárazníku a snižují tak nakládací hranu zavazadlového prostoru, což umožňuje pohodlné nakládání i větších předmětů. Interiér zaslouží pochvalu hlavně díky množství prostoru a dostatku pohodlí. Dokonce i cestující vzadu mají dostatek místa pro kolena a hlavu.Další pochvala směřuje k použitým materiálům a jejich preciznímu zpracování, které je příkladné. Černá palubní deska působí luxusním dojmem což ještě umocňuje použitý dřevěný dekor. Přístrojová deska je osazena klasickou čtveřicí přístrojů a díky bíle psaným číslicím na černém podkladě je i dobře čitelná. Středový tunel s ovládáním klimatizace, zabudovaným rádiem a dalšími ovládacími prvky je členěn ergonomicky a logicky a ovládání všech prvků je logické a intuitivní. Velice pohodlné jsou sedačky, které nepostrádají ani dobré boční vedení a jsou tak ideálním kompromisem pohodlí a bezpečnosti. Dostatek odkládacích míst a přihrádek v celém interiéru pak korunuje jeho funkčnost a použitelnost.

Motorizace

Pohonná jednotka v podobě přeplňovaného zážehového dvoulitru v silnějším provedení dávala standardních 80 kW při 4000 ot/min a 250 Nm při 1750 ot/min. Tudíž parametry srovnatelné s ostatními moderními dieslovými motory na trhu. Jízda s tímto motorem je příjemná, jeho chod je klidný a kultivovaný. Silný zátah už de facto z volnoběhu a od 2000 ot/min už téměř plný výkon dává řidiči pocit bezpečí a jistoty kdykoliv potřebuje předjíždět, rychle vyrazit z křižovatky a nebo podobně. S vozem si tak užijete skutečně svižnou a rychlou jízdu a to za poměrně malé náklady. S Peugeotem 307 vybaveným motorem 2.0 HDI se dá jezdit za 5.5 litru nafty na 100 km. Jízdní vlastnosti jsou výborné, vůz drží zvolenou stopu přesně a v zatáčkách se nenaklání ani nehoupe. Je to dáno na francouzské auto dosti nezvykle tvrdým podvozkem, jehož skvělé jízdní vlastnosti jsou vykoupeny menším pohodlím pro posádku na nekvalitních cestách.