Autobazar Arho recenze vozidel
Rozumím
Používáním web autobazaru ARHO souhlasíte s tím, že k poskytování služeb, analýze návštěvnosti a cílení reklam používáme soubory cookie.

Autobazar Arho recenze vozidel Logo Autobazar ARHO


Škoda Yeti 1.8 TSI SE

Vloženo: 13.02.2012 Změna: 19.11.2012 14:39 Diskuze: 0

Tento kompaktní crossover je celkem povedený a mohl by trochu rozhýbat stojaté vody této třídy. Design se nám skutečně líbil, ale to je hodně otázka vkusu, a krabicoidní karoserie nám přišla atraktivní a přitažlivá. Jedná se o automobil určený jak měěsta, tak na klasické okresky a překvapivě dobře se cítí také na horším povrchu. Přední maska je příjemně mohutná a opticky vůz velmi zvětšuje, líbila se nám hlavně mohutná mlhová světla a maska, která vypadá jako na faceliftované Octavii.

Celý automobil je obehnán plastovým orámováním, což chrání lak a karoserii před poškozením při jízdě na horším povrchu. Zadní část je také celkem povedená a trochu nám připomínala konkurenční Rovery. Přístup do zavazadlového prostoru je skvělý a kuftr je také příjemně rozměrný, takže se jedná o praktický automobil pro každodenní použití. Zadní nárazník obsahuje difuzor a dvojitou koncovku výfuku, která vypadá celkem sportovně. Jako povedený jsme zhodnotili také interiér, po stránce úrovně zpracování je na tom velmi dobře a velmi připomíná Octavii. Použité plasty jsou příjemné na dotek a trojramenný sportovní volant padne skvěle do ruky. Po ergnomické stránce jsme neměli s interiérem žádné problémy, jedná se prostě o klasický koncern VW. Trochu nudný, ale výtečně zpracovaný a bez jakýchkoliv chybek.

Prostor

Po stránce prostornosti je na tom Yeti celkem slušně, díky vysoké střeše nebudou mít problémy s místem nad hlavou ani vyšší jedinci, a to ani vzadu. O pohon testovaného modelu se staral skvělý a dostatečně výkonný přeplňovaný čtyřválec o zdvihovém obbjemu 1798cc, který obsahuje přímý vstřik paliva a dává nejvyšší výkon 160 koní při 4500 ot/min a kroutící moment 250 Nm. Dynamikou se takřka blíží kultovnímu přeplňovanému dvoulitru a k vozu celkem sedl. Dynamika je určitě nadprůměrná, zrychlení z 0-100 km/h zvládnete za 8.4s a můžete pokračovat až k maximální rychlosti 198 km/h. Motor skvěle zatahuje už v nízkých otáčkách a nejlepší výkon předvádí v otáčkách středních, hnát ho do vysokých otáček nemá příliš smysl. Spotřeba je u tohoto motoru velmi závislá na stylu jízdy a může být celkem nízká, ale bez problémů se můžete dostat také nad 10 litrů. Poháněna jsou všechna čtyři kola, a to prostřednictvím celkem přesné a dobře odstupňované manuální převodovky se šesti stupni. Hned při prvním pohybu poznáte, že se jedná o převodovku VW, pracovalo se nám s ní opravdu dobře. Jízdní vlastnosti jsou až překvapivě dobré, Yeti působí stabilním a také celkem agilním dojmem, přičemž budete mít dostatek trakce za jakýchkoliv podmínek. Podle nás se k tomuto vozu hodí spíše motor 2.0 TDI, ale ani dnešní testovaná jednotka nebyla špatná. Škoda Yeti je velmi povedený a vyspělý automobil, který patří ve své kategorii mezi ty nejlepší. Je pohledný, prostorný, praktický a díky zvolenému motoru také skvěle dynamický. Jízdní vlastnosti jsou vyspělé a díky pohonu všech kol budete mít vždy dostatek trakce.


Galerie fotografií