Suzuki Swift
Vloženo: 22.02.2012
Změna: 19.11.2012 15:26
Diskuze: 0
Japonská automobilka Suzuki se rozhodla nahradit již notně přesluhující model Swift a v roce 2005 představila druhou generaci populárního malého vozu pro mladé a seniory. S druhou generací však toto úvodní seznámení neplatí. Nový nekonformní design aa zcela přepracovaný interiér tak nový Swift přisuzuje spíše roli společníka mladým a nevázaným řidičům, ve kterých jeho vzhled vzbuzuje touhu. Výrazný a dravý, tak by se nechal charakterizovat design nového Swiftu.
Podobné vozy v nabídce autobazaru ARHO
Ostré rysy předních světlometů trojúhelníkového tvaru jsou zaobleny podle křivek přední kapoty motoru. Lehkou agresivitu doplňuje přední nárazník, který nese trojici otvorů a jeho horní část navíc tvoří i otvor pro masku chladiče, která je vyvedena v černé barvě a uprostřed má velké ostře tvarované chromované „S“ – znak automobilky Suzuki. Boční profil nám odhalí pětidveřový kompaktní hatchback se splývavou ostře ukončenou zádí a rozměry řadícími Swift do kategorie malých vozů. Na robustnosti dodávají i malá boční okénka a velké dveře. Zádi dominují malá koncová světla přesně tvarovaná podle bočních prolisů vozu. Výrazné jsou také páté výklopné dveře bez prolisů, jen s klikou a výrazným madlem umožňujícím snadné otvírání. Bohužel po otevření nevznikne příliš velký vstupní otvor a navíc nákladová hrana je příliš vysoko. Celkový dojem z vozu je však výborný a designéři si zaslouží pochvalu.
Interiér
Na povedený zevnějšek navazuje neméně povedený vnitřek. Interiér se nese v duchu komfortu a pohodlí, které může malý vůz poskytnout. I po designové stránce je vidět maximální snahu. Palubní deska je zhotovena z měkčených plastů, které bohužel nedosahhují očekávané kvality. Přístrojová štít ukrývá trojici kruhových budíků doplněné o malý display informující o aktuální spotřebě, teplotě a dojezdu. Středová konzole splývá s palubní deskou a obsahuje neobvyklé ovládání audiosoustavy, které však nepůsobí žádné obtíže a je zcela intuitivní. Stejně tak jako ovládání manuální klimatizace umístěné pod ní. Tříramenný volant dobře padne do ruky a navíc je doplněn o ovládání audiosoustavy pomocí čtveřice tlačítek umístěných v jeho dvou ramenech. Sedačky jsou dostatečně pohodlné a poskytují tělu oporu díky dlouhému sedáku a bočnímu vedení. Prostoru je hojně a čtyři dospělé osoby si dokáží udělat pohodlí. Stejně tak jako je dostatek odkládacích prostor a přihrádek. Maloobjemový šestnácti ventilový motor o objemu 1328 ccm3 poskytuje lehkému vozu dostatek dynamiky a zajišťuje možnost hodně svižné jízdy. To navíc dokládají i papírové hodnoty výkonu a točivého momentu. 68.5 kW při 5800 ot/min a 116 Nm při 4200 ot/min. Motor je však vysokootáčkový a aby se dalo mluvit o nějakém výkonu, je třeba ho vytáčet.
K tomuto účelu je odladěna i převodovka a jednotlivé rychlostní stupně se překrývají tak, aby bylo možno udržovat motor ve vysokých otáčkách, ve kterých se cítí nejlépe. Řazení je rychlé a přesné. Spotřeba se při kombinované jízdě a využívání potenciálu motoru dostane na hranici 7 litrů na 100km. Jízdní vlastnosti jsou na tak malé auto s krátkým rozvorem výborné. Jeho chování je nezáludné a neutrální. Podvozek je naladěn komfortně a dobře překonává nerovnosti a výmoly. Vůz se v zatáčkách trochu více nakláněl, ale vše bylo v mezích bezpečnosti. Bezpečně brzdí i brzdy, které jsou velmi účinné a ostré. Ze Suzuki Swift se stalo plnohodnotné malé auto, které díky svému designu osloví především řidiče mladší generace, ale má co nabídnout i všem ostatním. Precizní zpracování, dobré jízdní vlastnosti a svižný motor jsou jen náznak. Tento vůz se pomalu začíná objevovat i mezi ojetými vozy a autobazary včetně našeho ho vřele doporučují.