Autobazar Arho recenze vozidel Autobazar ARHO


Toyota Landcruiser

Vloženo: 23.02.2012 Změna: 19.11.2012 15:27 Diskuze: 0

Poslední generace, z níž jsme si otestovali verzi s naftovým čtyřválcem pokračuje v tradici odolného a nezničitelného off roadu. V této kategorii moc konkurence nenajdete, možná tak Land Rover Discovery nebo Mitsubishi Pajero, které jsou také velmi sschopné v terénu, ale Land Cruiser je prostě Land Cruiser a jeho historie je nevyvratitelná. Po designové stránce je poslední generace povedenější, než jakákoliv jiná generace. Už není tak hranatá a některé části se výrazně zaoblily, ale pořád je na první pohled neuvěřitelně mohutná a opravdu velmi majestátná.

Přední chromovaná maska je prostě obrovská a velmi stylová, tento model není jen dělníkem v terénu, ale také obstojným reprezentativním vozem. Vedle masky najdete světlomety obdobně velkých rozměrů a v nárazníku jsou umístěna mlhová světla. Zadní část Land Cruiseru je, no, velmi jednoduchá a oproti přední části také trochu nudná. Malá světla jsou složena z LED diod a u pátých dveří můžete otevírat také pouze sklo, což je opravdu velmi praktické a při nakládání nějakých maličkostí to určitě oceníte. Interiér je prostě skvělý, je prostorný a navíc je opravdu kvalitně zpracovaný, takže jsme si zde připadali skoro jako v nějaké limuzíně. Jediné, co vypadalo trochu lacině, byla hlavice řadící páky. Sedadla jsou skvěle pohodlná, budete se zde cítit jako v obývacím pokoji a posed za volantem je výtečný. Volant je sice trochu větší, ale do ruky padne opravdu dobře. Jedna z největších výhod tohoto automobilu je opravdu dokonalý rozhled z předních sedadel, což je dáno hlavně úctyhodnou výškou.

Motorizace

K dispozici jsou pouze dva motory, a to benzinový osmiválec a naftový čtyřválec. Osmiválec poskytuje Land Cruiseru překvapivou dynamiku, běží naprosto hladce a kdyby nežral jako tank, jednalo by se o ideální pohonnou jednotku. Spotřeba paliva je ale v tomto případě skutečně obrovská a provozní náklady tak stoupají k nebeským výšinám. To naftový motor je na tom o poznání lépe, nebudete sice jezdit za 5 l, ale oproti osmiválci je spotřeba prostě pohlazení. Jedná se o čtyřválec o zdvihovém objemu 2982cc, což je trochu netypický poměr válců a objemu, ale proč ne. Z tohoto zdvihového objemu dává motor nejvyšší výkon 170 koní při 3400 ot/min a kroutící moment 410 Nm v rozmezí 1600 - 2800 ot/min. Hlavně díky mohutnému kroutícímu momentu se Land Cruiser pohybuje relativně svižně a zrychlení z 0-100 km/h zvládnete za 11.7s, což není vůbec špatný výsledek. Maximální rychlost tohoto monstra je 174 km/h. Co se týče pohybu v terénu, tady se Land Cruiseru jen tak někdo nevyrovná, nájezdové úhly při pohybu v terénu jsou 32 stupňů při jízdě do kopce, 22 stupňů při bočním náklonu a 25 stupňů při sjíždění z kopce. Můžete si tedy dovolit skutečně hodně věcí, nejedná se o nějaký pseudo offroad, který zapadne na první nezpevněné cestě, ale o skutečného mazáka, který vás nikdy nenechá v úzkých. Pokud hledáte opravdový offroad, Land Cruiser je přesně pro vás. Můžete se s ním vydat úplně všude, zvládne jakýkoliv terén a jakoukoliv překážku. Není divu, že se úspěšně prodává již takovou řádku let a že je v povinné výbavě snad všech přírodních rezervací, parků a safari na světě.