Volkswagen Caddy (od 2003)
    
      Vloženo: 23.02.2012
      Změna: 19.11.2012 15:28
      Diskuze: 0
      
    
      
    
    
    
    Automobil Volkswagen Caddy vstoupil na trh v roce 2003. Nejprve v čistě užitkovém provedení (skříňový vůz ) a ve verzi Kombi s druhou řadou sedadel. K dispozici byly dva zážehové a dva vznětové motory. Skutečně osobní varianta se představila o rook později. Dostala přídomek Life a zájemce o vůz si mohl zvolit, zda chce pěti, či sedmimístné provedení. Dvoumístnou lavici ve třetí řadě přitom lze snadno vyjmout. Rok 2005 přinesl nový model Caddy Tramper.
    
    Podobné vozy v nabídce autobazaru ARHO
    
     
Jde o vůz upravení pro kempování. Na trhu ojetin se s ním asi jen tak  nesetkáte.  Světlo světa spatřila také varianta Caddy Maxi s prodlouženým rozvorem.  Stalo se tak v roce 2008. Na silnice vyjela jako klasický užitkový  automobil (skříňové vozidlo) a v provedení Maxi Kombi s druhou řadou  sedadel. Vrchol nabídky pak představuje osobní verze Maxi Life.  Bariérovou zkouškou Euro NCAP prošel Volkswagen Caddy  v roce 2007. Za ochranu posádky při nárazu dostal čtyři hvězdičky z  pěti možných, ochrana dětí cestujících v autosedačce byla hodnocena  třemi hvězdami z maximálních pěti.
Za volantem
Caddy  potěší posádku nabídkou vnitřního prostoru a to už v klasické krátké  variantě. Pokud však nezvolíte provedení Life, bude vždy až příliš cítit  užitkový původ automobilu.  To ale neznamená, že by se s ním jezdilo zle. Jde spíš o dojem z interiiéru a použitých materiálů. Doslova děsivě  působí třeba záslepka na přístrojovém štítu v místě, kde by měl být  teploměr chladicí kapaliny. Ten sice v Caddy Life najdete, ale ani zde nejsou dvířka schránky před  spolujezdcem.  Pochvalu si zaslouží slušná sedadla a variabilita interiéru. Praktický  automobil tak osloví řidiče , kteří jej dokážou využít pro práci i ve volném čase. Na trhu jsou jak  pětimístné automobily, tak sedmimístné verze.  Zavazadelník patří k hlavním trumfům tohoto vozu. V Kombi nabídne objem  920 litrů v základním uspořádání a lze jej rozšířit až na 3020 litrů.  Life má prostor pro zavazadla o objemu 750 litrů s možností rozšíření na  2850 litrů (užitkový automobil má objem skříně 3,2 m3). Přístup do  zavazadelníku je bezproblémový buď výklopnou stěnou, nebo křídlovými  dveřmi.  Z benzinových variant nedoporučujeme základní čtrnáctistovku, která je  na vůz prostě slabá. Více sil nabídne motor 1.6, ale ani ten nemůže  obstát v konkurenci turbodieselu 1.9 TDI/77 kW.  Vznětové motory jsou k dispozici v několika verzích. Naprostý základ  představuje velmi spolehlivý, ale i slabý atmosférický agregát 1.9 SDI o  výkonu 51 kW. Jen o trochu lépe se chová pohonná jednotka 2.0 SDI/51 kW  nabízená od roku 2004.  Ideálem je turbodiesel. Ten základní pracující s 55 kilowatty to ale  nebude. Doporučujeme 1.9 TDI/77 kW, který automobil už dokáže dobře  rozhýbat, pracuje s rozumnou spotřebou a poměrně spolehlivě. To však nelze říct o  problematickém 2.0 TDI/103 kW, který se potýká s celou řadou závad  (praskání hlavy motoru, zvýšená spotřeba oleje, praskání rozvodového  řemene, potíže s turbem). Vozidlo může pohánět i motor 2.0 CNG/80 kW na  stlačený zemní plyn.