Autobazar Arho recenze vozidel Autobazar ARHO


Volkswagen Passat (od 2005)

Vloženo: 23.02.2012 Změna: 19.11.2012 15:28 Diskuze: 0

Německý Volkswagen Passat s označením B6 byl představen v roce 2005 na jarním ženevském autosalonu. Sedan v září doplnilo praktické kombi Variant, které mělo premiéru na frankfurtském autosalonu. V roce 2006 bylo uvedeno sportovně laděné provedeníí R36 s motorem 3.6 V6 FSI/220 kW. Několik těchto vozů s civilní vizáží používá policie a to zejména k měření rychlosti na dálnicích . O dva roky později se na trh dostalo čtyřdveřové kupé pod označením CC.

Nabídka pohonných jednotek byla rozšířena o maloobjemový přeplňovaný agregát 1.4 TSI. V roce 2009 se do Passatu začal montovat také maloobjemový turbodiesel 1.6 TDI. Automobil potěší nabídkou místa pro posádku i zavazadla. Více než dost prostoru naleznete i na zadních sedadlech . Zavazadelník sedanu disponuje objemem 565 litrů, kombi nabídne 605 litrů. Sedadla vozu jsou velmi pohodlná, což platí i o naladění podvozku. Ten přitom zajišťuje zdatné držení jízdní stopy v zatáčkách nebo při vyhýbacím manévru. Vozidlo potěší přesným řazením, dodává se i s převodovkou DSG. Manuální převodovky jsou pěti či šestistupňové, DSG může mít šest nebo sedm stupňů. Vůz se nabízí i s pohonem všech kol 4Motion. Pohonná jednotka 1.6 FSI/85 kW s přímým vstřikováním paliva není zrovna nejsilnější a ani spotřebou neohromí. Snad právě proto je mezi motoristy značně oblíbenější přeplňovaná osmnáctistovka (1.8 TFSI/118 kW). Jenže tento agregát nezřídka trápí visící ventily a praskání hlavy válců. Objemnější 2.0 FSI je zase celkem dost žíznivý. Lepší volbou je přeplňovaný dvoulitr, špatně si nevede ani 1.4 TSI. Pokud jde o turbodiesely, zde představuje ideál 1.9 TDI/77 kW. Pouze zřídka jej potká problém s dvouhmotovým setrvačníkem. Pravda, zrovna ten není vůbec levný (asi 14 000 Kč z druhovýroby). Dvoulitrové turbodiesely znamenají nemalé riziko výskytu poruch. Nejvyhledávanější je 2.0 TDI/103 kW, právě ten se ale potýká s celou řadou závažných závad. Objevuje se například praskání hlavy motoru, zvýšená spotřeba oleje, ale i praskání rozvodového řemene. Ani turbodmychadlu se potíže nevyhýbají. Problémy jsou také s filtrem pevných částic nebo čidlem výfukových plynů. Pokud vozidlo za jízdy cuká nebo ztrácí výkon, může být příčina právě v tomto filtru.

Časté závady

Mezi další opakující se poruchy patří vůle na přední nápravě, závady originálního navigačního systému či defekty laku. Motor 2.0 FSI mnohdy trápí zvýšená spotřeba oleje. V listopadu 2009 byla vyhlášena svolávací akce na vozy s převodovkou DSG, kdee hrozí problém s vyhodnocením teploty převodového oleje. Pokud chcete kupovat vůz právě s DSG, ověřte si, že byl možný problém odstraněn.