Autobazar Arho recenze vozidel

Autobazar Arho recenze vozidel Logo Autobazar ARHO


Fiat Sedici 2,0 MultiJet 4x4 - 2008

Vloženo: 15.02.2012 Změna: 19.11.2012 15:05 Diskuze: 0

Fiat představil model Sedici již v roce 2006, ale na český trh jej uvedl až v roce 2008. Měli jsme tedy vlastně necelé dva roky na to, abychom si zvykli na sourozence Suzuki SX4. Ten je u českých prodejců japonské značky od jara 2006. Modernizovanné Sedici je, stejně jako dříve, k dispozici ve dvou úrovních výbavy, s pohonem 4x2 nebo 4x4, se zážehovým nebo vznětovým motorem.

Podobné vozy v nabídce autobazaru ARHO

Benzinový motor o objemu 1,6 litru byl posílen o 9 kW na 88 kW. Starý osmiventilový turbodiesel 1,9 JTD o výkonu 88 kW byl nahrazen modernějším 2,0 JTD s výkonem 99 kW. Podstatnější je ovšem nárůst točivého momentu z 280 na 320 Nm a radikálně vylepšená kultura projevu nového motoru.

Interiér

Interiér se na první pohled tváří, jakoby se ho modernizace nijak nedotkla. To je vlastně pravda, až na nový přístrojový štít s integrovaným displejem palubního počítače a středovou část palubní desky, kde jsou nově tvarované výdechy ventilace. Nový je panel autorádia a také ovládání klimatizace. Vše ostatní zůstává nezměněno. Palubní desce i výplním dveří stále vládnou tvrdé plasty, které mají na dotyk příjemnou povrchovou úpravu a naštěstí jsou kvalitně vyrobeny a slícovány, takže posádku neděsí ani mimo silnice žádnými pazvuky. Řidič si i nadále musí vystačit pouze s výškově stavitelným volantem, což ale vhledem k židlovému posazu nemusí být tak velký problém jako u osobních vozů. Fiat posádce nabízí vyšší sezení a bohaté prosklení kabiny, díky němuž je z vozu dobrý výhled.

Pouze pohled šikmo vpřed omezuje rozdělený A-sloupek, za který se dokáže schovat i osobní automobil. Cestující na předních sedadlech mají dostatek prostoru ve všech směrech a podobně jsou na tom i pasažéři na zadním sedadle. Posádce Fiatu nabízejí příjemně tuhé sedáky a opěradla přijatelný komfort i při delších cestách. V případě prostoru pro zavazadla se vzhledem k minimálnímu rozsahu modernizace nic nemění. Základní objem je stále 270 litrů a sklopením zadních sedadel je možné jej zvětšit až na 1045 litrů. Příjemným prvkem při přepravě větších nákladů jsou skládací zadní sedadla (nejprve opěradlo, přes něj pak i sedák), po jejichž složení vznikne téměř rovná podlaha. Daní za pohon všech čtyř kol je nákladová hrana ve výšce 750 mm a podlaha ve výšce 680 mm nad vozovkou.