Fiat Sedici 2,0 MultiJet 4x4 - 2008
    
      Vloženo: 15.02.2012
      Změna: 19.11.2012 15:05
      Diskuze: 0
      
    
      
    
    
    
    Fiat představil model Sedici již v roce 2006, ale na český trh jej uvedl až v roce 2008. Měli jsme tedy vlastně necelé dva roky na to, abychom si zvykli na sourozence Suzuki SX4. Ten je u českých prodejců japonské značky od jara 2006. Modernizovanné Sedici je, stejně jako dříve, k dispozici ve dvou úrovních výbavy, s pohonem 4x2 nebo 4x4, se zážehovým nebo vznětovým motorem.
    
    Podobné vozy v nabídce autobazaru ARHO
    
     
Benzinový motor o objemu 1,6 litru byl posílen o 9 kW na 88 kW. Starý osmiventilový turbodiesel 1,9  JTD o výkonu 88 kW byl nahrazen modernějším 2,0 JTD s výkonem 99 kW.  Podstatnější je ovšem nárůst točivého momentu z 280 na 320 Nm a  radikálně vylepšená kultura projevu nového motoru.
Interiér
Interiér  se na první pohled tváří, jakoby se ho modernizace nijak nedotkla. To  je vlastně pravda, až na nový přístrojový štít s integrovaným displejem  palubního počítače a středovou část palubní desky, kde jsou nově  tvarované výdechy ventilace. Nový  je panel autorádia a také ovládání  klimatizace.  Vše ostatní zůstává nezměněno. Palubní desce i výplním dveří stále  vládnou tvrdé plasty, které mají na dotyk příjemnou povrchovou úpravu a  naštěstí jsou kvalitně vyrobeny a slícovány, takže posádku neděsí ani  mimo silnice žádnými pazvuky. Řidič si i nadále musí vystačit pouze s  výškově stavitelným volantem, což ale vhledem k židlovému posazu nemusí  být tak velký problém jako u osobních vozů.  Fiat posádce nabízí vyšší sezení a bohaté prosklení kabiny, díky němuž  je z vozu dobrý výhled.
Pouze pohled šikmo vpřed omezuje rozdělený  A-sloupek, za který se dokáže schovat i osobní automobil. Cestující na  předních sedadlech mají dostatek prostoru ve všech směrech a podobně  jsou na tom i pasažéři na zadním sedadle. Posádce Fiatu nabízejí  příjemně tuhé sedáky a opěradla přijatelný komfort i při delších  cestách.  V případě prostoru pro zavazadla se vzhledem k minimálnímu rozsahu  modernizace nic nemění. Základní objem je stále 270 litrů a sklopením  zadních sedadel je možné jej zvětšit až na 1045 litrů.  Příjemným prvkem při přepravě větších nákladů jsou skládací zadní  sedadla (nejprve opěradlo, přes něj pak i sedák), po jejichž složení  vznikne téměř rovná podlaha. Daní za pohon všech čtyř kol je nákladová  hrana ve výšce 750 mm a podlaha ve výšce 680 mm nad vozovkou.