Autobazar Arho recenze vozidel Autobazar ARHO


Hyundai ix55 3.0 V6 CRDi 4x4

Vloženo: 17.02.2012 Změna: 19.11.2012 15:09 Diskuze: 0

Když chcete velké dieselové SUV do milionu, které uveze sedm lidí a má minimálně šestiválec, nemáte na trhu moc z čeho vybírat. Hyundai má ale možná řešení, které se jmenuje ix55 3.0 CRDI. K testu sice dorazila nejluxusnější verze Premium, která pomyyslný milion překročí v ceníku o 9 900 korun, ale tohle auto můžete mít od 899 900 korun. Hodnotit Hyundai ix55 po stránce designu není moc jednoduché, protože rozděluje společnost na dva tábory. Já nechám konečný verdikt "líbí/nelíbí" na vás a budu se snažit odhalit, v čem je tohle velké SUV zajímavé a atraktivní.​

Vlezte dovnitř a hned vám bude jasné, proč uvádí Hyundai v ceníku tak lákavou částku. Nejen design, ale hlavně kvalita a volba materiálů je spíše průměrná, i když proti samotnému slícování dílů se nedá nic moc zásadního namítnout. Bohužel ale dojem dělá hodně a jestli jste zvyklí za interiéry Audi Q7 nebo BMW X5, pravděpodobně nad ix55 jen ohrnete nos. Celé to uvnitř působí tak nějak "americky", jestli chápete, co tím myslím. Prostě tu najdete všechnu myslitelnou výbavu, ale v tom nejlevnějším podání. Interiér zkrátka působí příliš plastově, starě a neprémiově. Jenže Hyundai ix55 nechce být prémiové auto – chce být dostupné pro toho, kdo opravdu potřebuje (chce) SUV se sedmi sedadly a nechce utrácet dvojnásobné částky. SUV Hyundai ix55 3.0 CRDI má rádo, když ho nepobízíte k nějakému dovádění a chcete po něm, aby jelo jen rovně po dálnici. Zatáčky na silnicích nižších kategorií nejsou místem, do kterých by se ix55 nějak výrazně těšilo a když přeženete nájezdovou rychlost, oplatí vám to kolosální nedotáčivostí a náklonem jak z hororového filmu . Řízení je docela lehké, ale působí příjemně mechanicky.

Uspokojivé odezvy od předních kol se ale nedočkáte. To ovšem nikdo u takového auta nehledá. I přes měkčí odpružení ale není SUV ix55 nijak zvlášť pohodlné, na příčných nerovnostech má tendenci poskakovat a třást se. Když přejedete ve vyšší rychlosti spáru, ozve se z útrob auta levné zadrnčení. Pohodlí neprospívají ani sedačky s příliš krátkým sedákem a nulovým bočním vedením. V zatáčkách se tak nemáte za co zapřít a začnete se držet volantu, což je samozřejmě špatně, protože pak nemůžete auto jemně a citlivě řídit. Když opustíte zpevněné silnice a nebudete se pouštět do hlubokého bahna, pohon všech kol vás dostane prakticky po šech cestách i necestách. Hyundai ix55 je vybaven elektronicky ovládaným pohonem všech kol, ale motor primárně roztáčí jen přední kola. Teprve v případě potřeby elektromagnetická spojka připne pohon zadních kol a může dozadu poslat až 50 % výkonu. Tlačítkem na přístrojové desce si můžete "zamknout" pohon všech kol v poměru 50/50, ale když překročíte rychlost 30 km/h, spojka se zase přepne do automatického režimu. Zpomalte pod 30 km/h a obě nápravy se opět pevně spojí.

Motor

Šestiválcový třílitrový diesel má papírový výkon 240 koní a točivý moment 451 Nm, jenže autu byste tipovali méně. Z části za to může hmotnost 2,2 tuny, ale také pomalejší automatická převodovka. Ta sice řadí velmi jemně a plynule, ale rychlou a intelligentní změnu rychlostí od ní neočekávejte. Vyhovuje jí uvolněná jízda, kdy se celkem dobře přizpůsobí vašim potřebám. Když po ní začnete chtít moc, nejen, že se bude s motorem trápit, ale spotřeba z jinak klidných 8,5 až 10 litrů vyleze třeba na 14 l/100 km. Motor je ale sám o sobě slušným pohonným ústrojím. Je sice hlučnější, ale ne nekultivovaný. Přesto náš autobazar může vůz doporučit, při běžné jízdě se většina nedostatků vůbec neprojeví a cena je přímo skvělá a cena ojetých vozů v autobazaru bude jistě ještě zajímavější