Autobazar Arho recenze vozidel Autobazar ARHO


Mazda 6 2.3i (2002)

Vloženo: 19.02.2012 Změna: 19.11.2012 15:14 Diskuze: 0

Když se na začátku léta 2002 objevila na trhu nová Mazda 6, nikdo nevěřil tomu, že to vůbec může být dílo japonské automobilky. Na neuvěřitelný design ve stylu automobilkou pojmenovaném Zoom – Zoom se nedalo vynadívat. Ovšem moderní technika skrývajíící se pod krásným kabátem nebyla také k zahození. Nejsilnější u nás prodávaný motor 2.3 litru a lehce upravená verze Sport nás tedy velice lákala k testování. Designově je Mazda 6 klenotem, který bude hodně dlouho hledat přemožitele.

Podobné vozy v nabídce autobazaru ARHO

I když se jedná o poměrně odvážný vzhled, myslím si, že je jen málokdo komu by se nelíbil. Přední velice dravým dojmem působící část je charakteristická především úzkými předními světlomety s čirou optikou a xenonovými výbojkami. Maska chladiče s černou výplní a chromovaným znakem plynule navazuje na výrazné sbíhající se prolisy na kapotě motoru. Lehce agresivní vzhled přídě pak ještě zvýrazňuje přední nárazník s třemi otvory opět vyplněnými černou mřížkou. Mlhové světlomety byste v něm ale hledali marně, jsou součástí hlavních světlometů. Boční pohled nám odhalí velice nízkou karoserii čtyřdveřového sedanu střední třídy. Z větší dálky by vám dokonce mohl profil vozu připomínat kupé, díky maskovanému B – sloupku a aerodynamickému tvarování karoserie. Nepřehlídnete určitě ani povedené 17ti – palcová litá kola. Zádi opět dominují koncové sdružené svítilny, které mají podobný tvar jako ty přední a opět čirou optiku. Víko zavazadlového prostoru je dostatečně široké a po otevření zůstává dostatečný vstupní otvor pro naložení i rozměrnějších předmětů.

Interiér koresponduje s exteriérem a stejně tak jako zvenčí najdeme i uvnitř vozu precizní zpracování, kvalitní použité materiály a detailní slícování všech dílů. Po usednutí do pohodlných sedaček s dostatečným bočním vedením a dlouhým sedákem, vám do ruky skvěle padne tříramenný sportovní volant, který si můžete dle potřeby nastavovat ve dvou směrech. Palubní deska je dostatečně přehledná a kaplička přístrojů obsahuje klasickou čtveřici ukazatelů doplněných chromovanými kroužky. Středový panel je ergonomicky zcela čistý bez žádných zbytečných výstřelků. Vše je přehledné a logicky uspořádané, v dosahu ruky i očí. Dostatek místa, který na vás čeká na předních i zadních sedadlech je příkladný a nikde nemáte problém si udělat pohodlí. Dokonce ani nedostatkem odkládacích míst a přihrádek Mazda 6 netrpí. Objem zavazadlového prostrou 500 litrů už jen dokresluje celou situaci.

Motorizace

Nejsilnější dostupná motorizace v podobě řadového zážehového čtyřválce o obsahu 2261 ccm3 s šestnáctiventilovou technikou a nejvyšším výkonem 122 kW při 6500 ot/min a nejvyšším točivém momentu 207 Nm při 4000 ot/min dělá z Mazdy 6 poměrně svižného spportovce. Klasický projev šestnáctiventilové techniky s ne moc výrazným zátahem odspoda, za to s velice peprnou špičkou kolem hodnoty 5000 otáček. Jízdní vlastnosti jsou precizní. Zcela neutrální chování vozu i v extrémech s lehce nedotáčivým projevem dává řidiči jistotu přesného řízení a průjezdů zatáčkami. Podvozek, který má spíše sportovní charakter ovšem zajišťuje dostatečné pohodlí pro celou posádku. Jediné co mu činí potíže jsou příčné zpomalovací prahy. Brzdová soustava nadimenzovaná na výkon vozu nemá žádný problém vůz zpomalit či zastavit na požadovaném místě. Celkové hodnocení Mazdy 6 je tedy na výbornou. Velice působivý design, doplněný o skvělou techniku motoru a podvozku a ještě gradovaný příjemným a prostorným interiérem. Myslíme si, že Mazda doplnila střední třídu o další skvělý vůz.