Autobazar Arho recenze vozidel Autobazar ARHO


Toyota Corolla 2001-2007

Vloženo: 23.02.2012 Změna: 19.11.2012 15:27 Diskuze: 0

Zatímco řada E11 v původní verzi před faceliftem (1997-2000) udivovala přední částí se čtyřma očima, nástupce se vrátil k uhlazenějším a méně nápadným linkám. Typická vlastnost těchto vozů – spolehlivost – ovšem zůstala zachována. Devátý díl nekonečnného seriálu jménem Corolla začala japonská automobilka vysílat do světa na podzim 2001. Zatímco jiní výrobci představují karosářské verze svých modelů postupně, Toyota se rozhodla ukázat všechny čtyři najednou. Tentokrát chyběl tradiční liftback. Sedany, tří a pětidveřové hatchbacky a kombi doplnil ovšem ještě minivan Verso.

Jeho původní provedení čekala kratičká kariéra, která trvala jen něco málo přes dva roky. Na počátku roku 2004 mělo premiéru zbrusu nový model stejného názvu, který se s mírnými změnami vyrábí dodnes. Ale zpět k obyčejným Corollám. Zpočátku byly v nabídce pro starý kontinent dva zážehové a dva vznětové motory. Benzinové agregáty byly vybaveny variabilním časováním ventilů VVT-i. Nebylo tedy divu, že základní čtrnáctistovka poskytovala nadprůměrný výkon 71 kW, silnější šestnáctistovka pak měla o 10 kW více. Dvojice dieselů D4-D se vstřikováním common rail disponovala zdvihovým objemem na hranici dvou litrů, slabší varianta poskytovala 66 kW, silnější s chladičem stlačeného vzduchu 81 kW. Špičku nabídky tvořilo výhradně třídveřové provedení T-Sport s osmnáctistovkou, která měla kromě časování ventilů proměnný i jejich zdvih (systém VVTL-i). Tato technická lahůdka dávala i bez přeplňování výkon 141 kW a byla spřažena se šestistupňovou manuální převodovkou. Poháněna byla pouze přední kola, čtyřkolky byly nabízeny výhradně v Japonsku.

Celá modelová řada se začala prodávat v lednu roku 2002, na českém trhu však byly v nabídce pouze hatchbacky a minivan Verso. Ostré verze T-Sport se domácí zákazníci dočkali v dubnu, první sedany a kombi přišly do České republiky v září. Rok 2003 přinesl úpravu výkonnějšího turbodieselu, který posílil na 85 kW. V únoru 2004 dostala Corolla facelift, který reprezentovaly jiné mřížky chladiče, přední část hatchbacků se od kombi a sedanů lišila i světlomety, které dostaly slzičky podobné menšímu Yarisu. Pod kapotami se navíc objevil zcela nový malý turbodiesel 1,4 D-4D se 66 kW, což znamenalo konec pro stejně výkonný dvoulitr. Ještě se zmiňme o vrcholném provedení TS Compressor. Již tak výkonný motor verze T-Sport dostal na konci roku 2003 mechanické přeplňování. Prototyp se objevil na Motorshow v Essenu, na sériovou verzi si zákazníci museli počkat do jara roku 2005. Existovaly různé výkonové verze (158, 166 nebo 173 kW) a dvě varianty karoserie – tří a pětidveřová, na našem trhu se ale tento model nikdy nenabízel a v Evropě jich nejvíce jezdí po britských silnicích. Na autosalonu v Paříži 2006 představila Toyota nástupce Auris, prozatím jako koncept Space. Sériové provedení se začalo vyrábět v březnu 2007. Ovšem jméno Corolla nezmizelo, nese jej nový sedan, který se objevil již koncem roku 2006, u nás pak následující podzim. Kombi se vyrábí také, ovšem pouze pro japonský trh.

Bezpečnost

Crashtest nezávislého sdružení Euro NCAP absolvovala Toyota Corolla E12 v roce 2002. Proti překážce se rozjel pětidveřový hatchback se základním motorem 1,4 l a výbavou Terra se dvěma airbagy. Za čelní a boční náraz si odnesl celkem 28 bodů a čtyři hhvězdičky. Při čelním střetu, za který vůz získal 12 bodů, hrozí maximálně středně těžká zranění řidičovým stehnům , spolujezdec vyvázne z této nehody bez větší újmy. V testu bočního nárazu získala Corolla velmi pěkných 16 bodů, řidičovi hrozí jen velmi lehká zranění břicha. Za ochranu chodců si vůz odnesl průměrné dvě hvězdičky a 11 bodů. V žebříčcích TÜV 2008 v kategorii 2-3letých ojetin patří Corolle 22. příčka ze 116 hodnocených automobilů s průměrem 3,0 % vážných závad. Mezi 4-5letými vozy obsadila 12. místo ze 111 s průměrem 4,9 %. Výsledky tedy více než lichotivé. Technici TÜV hodnotí skvěle podvozek, spotřeba oleje se také pohybuje v normě. Upozorňují ovšem na časté problémy se světlomety, zejména s jejich seřizováním. Trable jsou také s těsněním pod hlavou válců vznětových motorů, které rádo praská. Často se také opotřebovávají brzdové kotouče.