Hyundai Santa Fe (2000 – 2006)
    
      Vloženo: 17.02.2012
      Změna: 19.11.2012 15:09
      Diskuze: 0
      
    
       
    
    
    
    Automobilka Hyundai uvedla model Santa Fe v roce 2000. Do prodeje se vůz dostal nejprve s trojicí zážehových motorů, nejslabší z nich byl dvoulitr o výkonu 99 kW, který se však do ČR nedovážel. O rok později se motoristé dočkali rozšíření nabídky o turbodiesel CRDi se vstřikováním common rail. Jeho první verze pracuje s výkonem 83 kW, ale od roku 2002 výrobce nabízel i provedení CRDi-VGT s proměnnou geometrií lopatek turba a výkonem 92 kW. Rok 2005 přinesl drobnou úpravu vzhledu. Následující rok byl automobil nahrazen druhou generací.
    
    Podobné vozy v nabídce autobazaru ARHO
    
     
 Bariérovým testem Euro NCAP prošla první řada v roce 2002. Za ochranu posádky při nárazu vůz  vybojoval čtyři hvězdičky z pěti možných a ohleduplnost při střetu s  chodcem byla hodnocena jednou hvězdou z maximálních čtyř. Santa Fe si  oblíbilo mnoho řidičů i z toho důvodu, že se jeho ovládání hodně blíží  klasickému osobnímu vozu. Jinak řečeno, rozměry SUV motorista necítí  tolik jako u jiných automobilů této třídy. Proto se mu s autem dobře zachází i v městských ulicích.  Komfortně naladěný podvozek můžeme pochválit, Santa Fe si nevede špatně  na silnici, ale ani mimo zpevněné cesty. Má však dvě slabiny v podobě  poddimenzované spojky a brzd , které vadnou vlivem přehřátí.  Motor automobilu za  běžných podmínek roztáčí kola přední nápravy, zadní se připojují až při  jejich prokluzu. Točivý moment se přitom rozděluje v poměru až 60:40  mezi přední a zadní nápravu. Systém pohonu všech kol pracuje spolehlivě.  Santa Fe se však vyrábělo i s pohonem jedné nápravy. V České republice se ale tato verze nenabízela. Přesto existuje možnost, že se  na trhu s ojetými vozy s tímto provedením setkáte.
Bariérovým testem Euro NCAP prošla první řada v roce 2002. Za ochranu posádky při nárazu vůz  vybojoval čtyři hvězdičky z pěti možných a ohleduplnost při střetu s  chodcem byla hodnocena jednou hvězdou z maximálních čtyř. Santa Fe si  oblíbilo mnoho řidičů i z toho důvodu, že se jeho ovládání hodně blíží  klasickému osobnímu vozu. Jinak řečeno, rozměry SUV motorista necítí  tolik jako u jiných automobilů této třídy. Proto se mu s autem dobře zachází i v městských ulicích.  Komfortně naladěný podvozek můžeme pochválit, Santa Fe si nevede špatně  na silnici, ale ani mimo zpevněné cesty. Má však dvě slabiny v podobě  poddimenzované spojky a brzd , které vadnou vlivem přehřátí.  Motor automobilu za  běžných podmínek roztáčí kola přední nápravy, zadní se připojují až při  jejich prokluzu. Točivý moment se přitom rozděluje v poměru až 60:40  mezi přední a zadní nápravu. Systém pohonu všech kol pracuje spolehlivě.  Santa Fe se však vyrábělo i s pohonem jedné nápravy. V České republice se ale tato verze nenabízela. Přesto existuje možnost, že se  na trhu s ojetými vozy s tímto provedením setkáte.
 Pokud jde o nabídku pohonných jednotek, určitě doporučujeme turbodiesely s  rozumnou spotřebou. I slabší z nich po výkonové stránce dostačuje, minus  však představuje pětistupňová převodovka. Při jízdě po dálnici si vůz o  šestý rychlostní stupeň doslova říká.  Pozor si dejte zejména na stav vstřikovačů, které jsou hodně drahé  (jeden vstřik stojí přibližně 13 500 Kč). Benzinové agregáty nepotěší  vysokou spotřebou paliva.  Výtku máme k lacině působícím plastům v interiéru. Prostoru pro posádku  ale naleznete dostatek. Ani pro zavazadla není málo místa . Základní objem zavazadelníku 469 litrů lze sklopením zadních sedadel  (vznikne rovná ložná plocha) rozšířit až na 2100 litrů. Pod podlahou  prostoru pro náklad najdete menší odkládací místa a ve výplni pátých  dveří schránku na povinnou výbavu.  Dveře zavazadelníku jsou výklopné. Pokud ale chcete naložit jen menší  předmět, je možné otevřít pouze jejich okno . To se může hodit zejména ve stísněných prostorech.
Pokud jde o nabídku pohonných jednotek, určitě doporučujeme turbodiesely s  rozumnou spotřebou. I slabší z nich po výkonové stránce dostačuje, minus  však představuje pětistupňová převodovka. Při jízdě po dálnici si vůz o  šestý rychlostní stupeň doslova říká.  Pozor si dejte zejména na stav vstřikovačů, které jsou hodně drahé  (jeden vstřik stojí přibližně 13 500 Kč). Benzinové agregáty nepotěší  vysokou spotřebou paliva.  Výtku máme k lacině působícím plastům v interiéru. Prostoru pro posádku  ale naleznete dostatek. Ani pro zavazadla není málo místa . Základní objem zavazadelníku 469 litrů lze sklopením zadních sedadel  (vznikne rovná ložná plocha) rozšířit až na 2100 litrů. Pod podlahou  prostoru pro náklad najdete menší odkládací místa a ve výplni pátých  dveří schránku na povinnou výbavu.  Dveře zavazadelníku jsou výklopné. Pokud ale chcete naložit jen menší  předmět, je možné otevřít pouze jejich okno . To se může hodit zejména ve stísněných prostorech.
Časté závady
Pozor  si dejte na již zmiňovanou spojku, nezřídka je nadměrně opotřebená.  Mnoho vozů má vůle na přední nápravě, objevují se poruchy elektrického  ovládání zpětných zrcátek i problémy s dálkovým ovládáním centrálního  zamykání.  Nákladnou opravou je  výměna vstřikovačů u vznětových motorů, proto na riziko jejich  závady ještě jednou upozorňujeme.